شاید یک زن دیگر شوهرت را دزدیده باشد، اما بَرنده تویی!

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که شریک بی‌وفای خود را از دست داده یا از او جدا می‌شوند٬ نسبت به زن دیگر در آن سوی رابطه، در بلندمدت در واقع برنده‌ی این مسیر هستند.

طبیعت، این مادر ظالم٬ جهان را به دو بخش برندگان و بازندگان تقسیم کرده است. ما این حقیقت تراژیک را در مسائل عاطفی با شدت بیشتری حس می‌کنیم. تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که شریک بی‌وفای خود را از دست داده یا از او جدا می‌شوند٬ نسبت به زن دیگر در آن سوی رابطه، در بلندمدت در واقع برنده‌ی این مسیر هستند. معمولا زنان طردشده موقتا از موقعیت‌های عاشقانه دور می‌مانند و هرچند که این وقفه به نظر شبیه شکست می‌آید، اما ظاهر امر می‌تواند گول‌زننده باشد.
دکتر موریس در این باره می‌گوید: ما حس می‌کنیم که ضمن این شکست، تأثیرات مثبتی سر بر می‌آورد. مثلا آگاهی از رابطه و آگاهی از خود و نیز هشیاری نسبت به انتخاب شریک افزایش می‌یابد. دکتر موریس و همکارانش در این ارتباط در سال ۲۰۱۵ طی تحقیقی حدود ۵۷۰۵ شرکت کننده را از ۹۶ کشور مورد ارزیابی قرار دادند. در میان یافته‌هایشان، واکنش‌های بعد از رابطه با توجه به جنسیت با هم فرق داشت. او می‌گوید: زن‌ها درباره‌ی تنهایی٬ آسیب‌پذیری، بی‌خوابی٬ غم و اندوه و غیره حرف می‌زنند. به ندرت پیش می‌آید که دچار سوء مصرف الکل یا مواد مخدر شده یا وارد جنگ و جدل شوند یا جیزی را بشکنند. از طرفی زبانی هم که استفاده می‌شود کاملا متفاوت است. مردها اغلب فحش می‌دهند و در مقایسه با زنان نسبت به فردی که قبلا شریکشان بوده خشونت کلامی دارند.
زمانی که بُرد، درست مثل باخت است
دکتر موریس و همکارانش بر خلاف این تفاوت‌ها٬ شباهت‌های مهمی را یافتند: هم مردان و هم زنان احساس ناراحتی شدیدی را بروز داده و در بین هر دو، فردِ طردشده به طور شاخص غم و اندوه بیشتری را متحمل می‌شود.
با این حال، در این تحقیق شرکت‌کنندگان زن اعلام کردند که در ۳۹ درصد موارد آنها رابطه را تمام کرده‌اند و در ۲۴ درصد موارد تصمیم مشترکی مبنی بر تمام کردن رابطه گرفته شده است. در مقایسه با این رقم، شرکت‌کنندگان مرد گفتند تنها در ۲۸ درصد مواقع رابطه را تمام کرده‌اند و ۲۵ درصد موارد با توافق مشترک بوده است. در اکثر موارد، این زنان بودند که احساس قدرت یا مسئولیت‌پذیری نسبت به رابطه‌ی عاشقانه داشتند در حالی که نیمی از دفعات، مردان هیچ قدرتی نداشتند.
منبع: medicaldaily

علایمی که نشان می‌دهد شوهرتان به شما خیانت می‌کند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ