درمان خانگی عفونت قارچی پا

maryam01
تخمین زده می‌شود که ۷۰ درصد افراد در مقطعی از زندگی دچار عفونت قارچی پا یا عفونت قارچی پا می‌شوند.

تخمین زده می‌شود که ۷۰ درصد افراد در مقطعی از زندگی دچار عفونت قارچی پا یا عفونت قارچی پا می‌شوند. این بیماری معمولاً به کمک درمان‌های موضعی برطرف می‌شود، اما اکثر افراد نمی‌دانند که عفونت قارچی پا اغلب نشانه‌ای از رشد بیش از اندازهٔ قارچ کاندیدا در بدن است. باور عمومی بر این است که افراد این بیماری را از حمام‌های باشگاه‌های ورزشی می‌گیرند، اما واقعیت این است که اگر این قارچ در بدن شما به مقدار بیش از حد رشد نکرده باشد، آثار آن در سطح بدن نمایان نخواهند گشت. گرچه در اغلب موارد می‌توان عفونت قارچی پا را به طور موثر در منزل درمان نمود، اما مهم است که به یاد داشته باشید این مشکل آزاردهنده در اغلب موارد نشانه‌ای از یک مشکل بزرگ‌تر مرتبط با قارچ کاندیدا است.
به عنوان یک درمان خانگی برای پای ورزشکاران می‌توانید دو بار در روز مقدار کمی از پودر اسیدوفیلوس را بین انگشت‌های پا خود و جوراب‌های کتانی بپاشید. اسیدوفیلوس محیطی را فراهم می‌سازد که برای قارچ‌ها مناسب نیست. به این ترتیب مشکل شما طی زمان کوتاهی برطرف خواهد شد.
همچنین مهم است که پا‌ها و خصوصاً بین انگشت‌های پا خشک نگاه داشته شوند. بنابراین پس از استحمام و قبل از استفاده از اسیدوفیلوس پاهای خود را به خوبی خشک کنید. اگر از حوله برای خشک کردن این قسمت از بدن استفاده می‌کنید، حوله را پس از استفاده بشویید. برای خشک کردن می‌توان از دستمال کاغذی نیز استفاده نمود، اما در هر صورت پس از لمس پا‌ها، دست‌های خود را بشویید.
ماساژ دادن پا‌ها با روغن نارگیل نیز می‌تواند این شیوهٔ درمانی را بهبود ببخشد. پس از ماساژ پا‌ها، پودر اسیدوفیلوس را پاشیده و جوراب کتان بپوشید. روغن نارگیل همچنین می‌تواند جایگزین لوسیون‌های پا و بدن باشد. این روغن نوعی ضدقارچ است و در کاهش مواد شیمیایی آغشته شده به پوست مفید خواهد بود.
رطوبت به عفونت قارچی پا کمک می‌کند. بنابراین پس از برطرف شدن قارچ بهتر است داخل کفش‌ها یا جوراب‌هایتان کمی جوش‌شیرین فاقد آلومینیوم بریزید تا پا‌ها خشک بمانند.
 (منبع: webmd)

کشف تاثیر پمادهای عفونت قارچی پا برای درمان ام‌اس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ