درمان تنبلی چشم بزرگسالان

maryam01
اما محققان آمریکایی و چینی در یک تحقیق از روشی نوین برای درمان تنبلی چشم افراد 20 ساله استفاده کرده و به نتایج بسیار خوبی رسیدند.

در بسیاری از موارد، خصوصاً در کشورهای در حال توسعه، آمبلوپی یا همان تنبلی چشم زمانی تشخیص داده می‌شود که برای استفاده از درمان‌های متعارف مانند پد چشمی دیر است. اما محققان آمریکایی و چینی در یک تحقیق از روشی نوین برای درمان تنبلی چشم افراد 20 ساله استفاده کرده و به نتایج بسیار خوبی رسیدند.
عصب‌پژوه ، ژونگ‌لین لو، از دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید، بیماران باید منتظر بمانند تا چشم‌پزشکان این روش جدید را تأیید کنند. «استفاده متخصصان بالینی از این شیوه‌ برای بیماران مرا بسیار خوشحال خواهد کرد. اما کمی زمان نیاز است تا پزشکان‌ قانع شوند. همچنین به تحقیقات بسیاری نیاز داریم تا بتوانیم این شیوه را بهبود دهیم.»
در سال 2007، در یک آزمایش بالینی در بیمارستان پکن، 28 نفر از 30 بیمار شرکت کننده پس از یک دوره‌ی درمان 10 روزه به مقدار زیادی بهبود یافتند.
«پس از این دوره، آن 28 نفر استفاده از هر دو چشم را آغاز نمودند. برخی از آ‌ن‌ها به مقدار 20/20 رسیدند. از لحاظ استاندارد‌های بالینی این مقدار کاملاً عادی است. آن‌ها دیگر دارای آمبلوپی نیستند.»
دنیس لِوی، مدیر بخش بینایی سنجی دانشکاه برکلی کالیفرنیا که در این تحقیق مشارکت نداشت معتقد است «این تحقیق بر یک مشکل پزشکی مهم متمرکز است و نتایج آن می‌تواند بر نحوه‌ی درمان آمبلوپی و دیگر حالات بالینی تأثیر مهمی داشته باشد.»
این تحقیق نشان دهنده‌ی اهمیت پروتکل‌ تمرینی است که شامل انجام‌ دادن یک تمرین بینایی ساده است. این تمرین بینایی عمومی افراد را بهبود می‌دهد، اما مقدار بهبودی در افراد دچار آمبلوپی بیشتر از افراد عادی است.
آن طور که «لو» توضیح می‌دهد: «مسیر عصبی انتقال تصاویر در افراد دچار آمبلوپی ایراد دارد. هر نوع بهبود در این سیستم می‌تواند تأثیر بسیار بیشتری در سیستم افراد دارای آمبلوپی نسبت به افراد عادی داشته باشد.»
(منبع: (mayoclinic

مزایای درمان تنبلی چشم با طب سوزنی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1396-09-07 - 14:32 پاسخ

جدی تنبلی چشم قابل درمانه من که به هر دکتری مراجعه کردم آب پاکی و ریختن رو دستم و گفتن ک در بزرگسالی درمان نمیشه امیدوارم که این خبر صحت داشته باشه و هرچه سریعتر این روش درمان به ایران هم بیاد