کاهش احتمال ابتلا به تصلب شرایین با مصرف سبزیجات

maryam01
کاهش تصلب شرایین می‌تواند تأثیر مستقیم افزایش مقدار دریافتی میوه و سبزیجات باشد. سرپرست تیم بر اساس یافته‌های این تحقیق توصیه می‌کند افراد مقدار فعلی میوه و سبزیجات خود را دو برابر کنند. «اگر م

محققان دانشگاه وِیک فارست به 54 موش رژیم غذایی حاوی 30 درصد سبزیجات شامل نخودفرنگی، لوبیا، بروکلی، هویج و ذرت و به گروه کنترل شامل 53 موش رژیم غذایی فاقد سبزیجات دادند. در پایان 16 هفته تحقیق، محققان متوجه شدند که مجموع کلسترل و کلسترول مضر (LDL) موش‌هایی که از سبزیجات تغذیه کرده‌ بودند کمتر بود و همچنین این موش‌ها به طور میانگین 7 درصد وزن خود را از دست دادند. علاوه بر این موارد، پلاک‌های تصلب شرایین آن‌ها نیز 38 درصد کوچک‌تر بود.
بر اساس گفته‌های آسیب‌شناس دانشگاه ویک فارست و سرپرست تحقیق، مایکل ادامز، انجام تحقیقات گسترده در مورد تصلب شرایین به موجب عدم اطمینان از عواملی چون ورزش و رژیم غذایی امری دشوار است. اما از آنجایی که در این تحقیق تمامی موش‌ها فعالیت‌های جسمی نسبتاً مشابه‌ای داشتند و تغذیه‌ی آن‌ها کنترل شده بود، تأثیر مصرف سبزیجات را می‌توان اندازه‌گیری نمود.
آلیس لیختن‌شتین، سرپرست کمیته‌ی تغذیه انجمن قلب آمریکا این تحقیق را جالب و دلگرم‌کننده خواند و اظهار داشت کاهش تصلب شرایین می‌تواند تأثیر مستقیم افزایش مقدار دریافتی میوه و سبزیجات باشد.
سرپرست تیم بر اساس یافته‌های این تحقیق توصیه می‌کند افراد مقدار فعلی میوه و سبزیجات خود را دو برابر کنند. «اگر مردم فقط  2 تا 3 وعده بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده کنند، احتمالاً بسیار سالم‌تر خواهند بود.»
(منبع: nhs)

تاثیر رژیم غذایی پرچرب بر خطر ابتلا به تصلب شرایین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ