تشخیص شدت ام‌اس از روی سرعت راه رفتن فرد

maryam01
پزشکان ممکن است بتوانند با اندازه‌گیری مدت زمان پیمودن مسافت 25 فوت (7.62 متر) توسط بیماران، پیشرفت و شدت بیماری فلج چندگانه را تشخیص دهند.

پزشکان ممکن است بتوانند با اندازه‌گیری مدت زمان پیمودن مسافت 25 فوت (7.62 متر) توسط بیماران، پیشرفت و شدت بیماری فلج چندگانه را تشخیص دهند.
ام‌اس یک بیماری مزمن مرتبط با سیستم مرکزی اعصاب است. بنا بر آمار انجمن ملی فلج چندگانه آمریکا، حدود 2.3 میلیون نفر در دنیا دچار این بیماری هستند. علائم رایج ام‌اس عبارتند از خستگی، کرختی، مشکلات مرتبط با راه رفتن و هماهنگی، مشکلات بینایی و شناختی.
هم اکنون از بازده  7.62 متر برای تعیین سطح ناتوانی بیماران ام‌اس استفاده می‌شود، اما محققان می‌گویند یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که مدت زمانی که یک بیمار برای پیمودن این مسافت صرف می‌کند می‌تواند نشان‌دهنده پیشرفت و شدت بیماری باشد.
محققان در پژوهش خود 159 بیمار ام‌اس را در آزمایش 7.62 متر مورد ارزیابی قرار دادند. از بیماران در مورد شغل آن‌ها، توانایی انجام فعالیت‌های روزمره و اینکه آیا برای حرکت به ابزار کمکی نیاز دارند سوال پرسیده شد.
از یک گروه دوم شامل 95 بیمار ام‌اس برای تأیید نتایج استفاده شد.
محققان متوجه شدند احتمال فاقد شغل بودن بیمارانی که بیش از 6 ثانیه برای پیمودن مسافت 7.62 متر صرف می‌کنند بیشتر است. این افراد همچنین به تبع نتایج بیماری شغل خود را تغییر می‌دهند، برای راه‌ رفتن از عصا استفاده می‌کنند و برای انجام فعالیت‌های روزمره از قبیل پخت و پز و تمیز کردن خانه به کمک نیاز دارند.
همچنین مشخص شد 59 درصد بیمارانی که در کمتر 6 ثانیه همان مسافت را طی می‌کنند شاغل هستند، که این رقم برای بیمارانی که به بیش از 6 ثانیه نیاز داشتند 29 درصد بود.
اغلب بیمارانی که مسافت یاد شده را در 8 ثانیه یا بیشتر پیموده بودند، بیکار بوده، طلاق گرفته بودند و برای حرکت به واکر و دارو یا مراقبت‌های پزشکی نیاز داشتند.همچنین احتمال عدم توانایی در انجام فعالیت‌های روزمره مانند خرید و کارهای منزل در این افراد 70 درصد بیشتر بود.
(منبع: medicinenet)

برای درمان ام‌اس چه روش‌هایی وجود دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ