خطرات افتادگی مثانه

maryam01
درمان از طریق جراحی می‌تواند تا حدی٬ بخش زیادی از مشکلات ناشی از فتق مثانه یا میزراه را کم کند٬ اما همه ی آن را از بین نمی‌برد.

دو نوع شایع افتادگی اندامه‌ای لگنی عبارتند از افتادگی مثانه و افتادگی میزراه. فتق مثانه زمانی رخ می‌دهد که فشار دیواره ی مثانه زیاد شده و این فشار به دیواره ی واژن منتقل شود. افتادگی میزراه هم زمانی رخ می‌دهد که بافتهای اطراف میزراه به سمت پایین و در داخل واژن قرار بگیرد. آن‌ها اغلب در یک زمان رخ داده و معمولا به خاطر آسیب هنگام زایمان طبیعی نوزاد از واژن پیش می‌آید.
در حالی که بسیاری از زنان تا حد خفیفی دچار افتادگی مثانه یا میزراه هستند٬ تعداد بسیار کمی فاقد علائم آنند. یا باید گفت که علائم آن تا سال‌ها خود را نشان نمی‌دهد. وقتی این علائم ظاهر شود٬ معمولا به شکل دشواری در ادرار٬ بی اختیاری در نگه داشتن ادرار و درد هنگام دخول جنسی خود را نشان می‌دهد.
خطرات
خطرات ناشی از فتق مثانه و ترمیم میزراه عبارتند از:
-بی اختیاری در نگه داشتن ادرار
– عفونت
-آسیب به مثانه
-شکل‌گیری پیوند یا دهانه ای غیرطبیعی بین دو عضو (فیستول)
درمان از طریق جراحی می‌تواند تا حدی٬ بخش زیادی از مشکلات ناشی از فتق مثانه یا میزراه را کم کند٬ اما همه ی آن را از بین نمی‌برد. اگر درد مثانه٬ کمردرد یا درد حین دخول پیش از جراحی داشتید٬ این درد می‌تواند بعد از جراحی هم رخ دهد. شما می‌توانید بسیاری از فعالیت‌هایی را که مسبب فتق مثانه یا میزراه شده یا آن‌ها را بد‌تر می‌کند کنترل کنید. بعد از جراحی:
-از کشیدن سیگار پرهیز کنید
-وزن خود را به حالت متعادلی نگه دارید
-سعی کنید دچار یبوست نشوید
-از انجام فعالیت‌هایی که باعث وارد آمدن فشار به عضلات پائینی لگن می‌شود خودداری کنید٬ کارهایی مانند بلند کردن چیزهای سنگین و یا ایستادن طولانی مدت
(منبع: NHS)

خشکی واژن چگونه ایجاد می شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ