احتمال انزوای کودکان مبتلا به دندان قروچه در مدرسه

maryam01
ارتباط پویای بین دندان‌قروچه و عملکرد کودک در سازگاری با مدرسه نشان می‌دهد که ممکن است در این مورد یک ارتباط بالینی وجود داشته باشد.

بر اساس نتایج یک تحقیق که در بیست و دومین مجمع سالانه APSS ارائه شد، دندان‌قروچه با عملکرد کودکان پیش‌دبستانی مرتبط است.
این تحقیق بر روی ۱.۹۵۶ کودک پیش‌دبستانی که والدین آن‌ها دندان‌قروچه هنگام خواب کودکان را گزارش داده بودند تمرکز داشت.
نتایج تحقیق نشان می‌دهند ۳۶.۸ کودکان پیش‌دبستانی بیش از یک بار در هفته تجربه‌ی دندان‌قروچه داشتند و ۶.۷ درصد آنان بیش از ۴ بار در هفته دندان‌قروچه می‌کردند. علاوه بر این، با افزایش دفعات دندان‌قروچه هنگام خواب، والدین موارد بیشتری از گوشه‌گیر بودن کودکان را گزارش کردند، به طوری که کودک با دیگران کمتر معاشرت نموده و انطباق آن‌ها با مدرسه وخیم‌تر بود.
سرپرست محققان، «سالواتور اینسانا» از دانشگاه وِست ویرجینیا می‌گوید: «گرچه نمی‌توانیم فرض کنیم دندان‌قروچه عامل رفتار منزوی کودکان یا مشکلات آن‌ها در مدرسه است، اما ارتباط پویای بین دندان‌قروچه و عملکرد کودک در سازگاری با مدرسه نشان می‌دهد که ممکن است در این مورد یک ارتباط بالینی وجود داشته باشد. علاوه بر این، گزارشات والدین در مورد دندان‌قروچه می‌تواند یک اندیکاتور حساس نسبت به دندان‌قروچه در کودکان کم سن و سال باشد.»
به نظر می‌رسد میزان دندان‌قروچه در کودکان بیشتر از باقی افراد است، به طوری که حدود ۱۴ الی ۱۷ درصد کودکان دندان‌قروچه می‌کنند. تقریباً یک‌سوم کودکان دچار دندان‌قروچه در بزرگسالی نیز به این کار ادامه می‌دهند.
دندان‌قروچه می‌تواند ناشی از استرس و اضطراب باشد. این مشکلات ممکن است بر اثر رویداد‌هایی در زندگی یا فشار در محل کار یا مدرسه ایجاد شوند.
توصیه می‌شود کودکان پیش‌دبستانی ۱۱ الی ۱۳ ساعت خواب شبانه داشته باشند. همچنین والدینی که به دچار بودن کودک خود به اختلال خواب مشکوک هستند بهتر است با متخصص اطفال یا یک متخصص خواب مشورت نمایند.
(منبع: medicinenet)

دلیل دندان قروچه کودکان چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ