چاق­ها را مسخره نکنید، می­میرند

niloofar465
مرگ در کمین افراد چاقی است، که مسخره می­شوند

چاق­ها را مسخره نکنید، می­میرند

مرگ در کمین افراد چاقی است، که مسخره می­شوند

الو دکتر- پیش از این محققان دانشگاه ایالتی فلوریدا پی برده بودند، افرادی که اضافه وزن را تجربه میکنند، بیشتر احتمال دارد چاق شوند و به مشکلات سلامتی مزمن دچار شوند یا این که رضایت کمتری از زندگی داشته باشند.

اخیرا تحقیقات جدید نشان داده است، این افراد فقط به علت اضافه وزن­شان عمر کوتاه­تری ندارند و به دلیل تاثیرات ظاهری این تبعیض، در معرض خطر قرار می­گیرند. به گزارش الو دکتر از مهر، دانشمندان دادههای مربوط به ۱۸ هزار نفر را بررسی کردند و درآن بررسی، افرادی که اضافه وزنی را تجربه کرده بودند را با افرادی که اضافه وزن نداشتند، مقایسه کردند؛ محققان دریافتند کسانیکه اضافه وزن داشتند، ۶۰ درصد بیشتر در دوران بعدی زندگی در معرض خطر مرگ قرار می­گیرند.

دانشمندان در پژوهشهای خود شاخص توده وزنی، سلامت ذهنی، بیماری، علائم افسردگی، سابقه مصرف سیگار و فعالیت جسمانی را به عنوان شاخصهای خطر مرگ در نظر گرفته بودند اما کسی تاکنون اضافه وزنی را بررسی نکرده­بود. این نخستین باری است که پژوهشگران داشتن اضافه وزن را با خطر بالای مرگ مرتبط دانسته­اند.

تحقیقات قبلی نشان داده بود مسخرهکردن یک شخص با هدف مجابکردن او برای کمکردن وزن، در درازمدت دارای اثرات متضادی خواهد بود.

 به گزارش الو دکتر از مهر در واقع، افرادی که به دلیل وزن بالای­شان مسخره میشوند، بیشتر احتمال دارد رفتارهایی مانند اجتناب از ورزشکردن و خوردن ناسالم را انجام دهند که منجر به چاقی بیش از حد میشوند. پژوهش جدید نشان میدهد، این رویکرد کارساز نیست و دارای پیامدهای بسیار جدی خواهد بود. بر اساس یافتههای دانشمندان علوم رفتاری در این تحقیق، اضافه­وزنی صرفنظر از شاخص توده وزنی، با خطر بالای مرگ ارتباط دارد.

منبع:خبرگزاری مهر

آیا واقعا چاق هستید+تست چاقی 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
شهاب

شهاب

1394-08-01 - 10:06 پاسخ

سلام، چطور میتونم سوالمو بپرسم ؟ هرچی تو سایت میگردم این باکس پرسشو پیدا نمیکنم

admin

admin

1394-08-01 - 10:06

برای کسب آگاهی بیشتر درباره ی پرشس و پاسخ به لینک زیر مراجعه فرمایید :

http://www.alodoctor.ir/question/askme

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .