اثرات سوء تغذیه بر ضربان قلب

maryam01
سوء تغذیه علل زیادی دارد. فقر و عدم استطاعت مالی در خرید مواد غذایی از مهم‌ترین دلایل سوء تغذیه است.

سوء تغذیه علل زیادی دارد. فقر و عدم استطاعت مالی در خرید مواد غذایی از مهم‌ترین دلایل سوء تغذیه است. ۸ میلیون نفر در ایالات متحده از اختلالات غذایی و سوء تغذیه رنج می‌برند. بی اشتهایی در افراد مسن، بی اشتهایی عصبی و یا عوارض ناشی از جراحی بای‌پس معده از جمله عواملی هستند که باعث سوء تغذیه می‌شوند. اگر پروتئین کافی در وعده‌های غذایی‌تان نباشد، چاقی نیز می‌تواند به سوء تغذیه منجر شود. بیماری‌های قلبی، کلیوی و سندرم روده کوتاه نیز باعث سوء تغذیه می‌شوند. سوء تغذیه عوارض جبران‌ناپذیری به دنبال دارد.
علت
سوء تغذیه موجب کاهش توده عضلانی قلب می‌شود. در واقع، حجم کلی قلب و توده عضلانی بطن چپ، که وظیفه پمپاژ خون به سایر نقاط بدن را بر عهده دارند، کاهش می‌یابد. کاهش توده عضلانی باعث می‌شود که خون کمتری در قلب جریان یابد. عدم تعادل الکترولیت نیز یکی از علل سوء تغذیه است.
اثرات سوء تغذیه
برادی‌کاردی، یا همان کندکاری غیر طبیعی قلب، یکی از عوارضی است که به علت سوء تغذیه رخ می‌دهد. به گزارش مرکز پزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو، نزدیک به ۹۵ درصد از بیمارانی که به دلیل بی اشتهایی در بیمارستان بستری می‌شوند، از کندکاری قلب رنج می‌برند. کندکاری قلب باعث افت فشار خون در بیماران می‌شود. ضربان نامنظم قلب، که به اصطلاح پزشکی آریتمی نامیده می‌شود، در افراد مبتلا به سوء تغذیه ناشی از عدم تعادل الکترولیت شایع است.
درمان
درمان سوء تغذیه به علت شیوع این عارضه بستگی دارد. داروهای مورد استفاده برای مقابله با افسردگی به درمان اختلالات غذایی عصبی کمک می‌کند. در برخی از موارد، بیمار در بیمارستان بستری شده و از طریق لوله تغذیه می‌شود. افرادی که به علت عوامل عصبی دچار سوء تغذیه می‌شوند، باید تحت رفتار درمانی قرار بگیرند.
(منبع: NHS)

اثر سوءتغذیه در اوایل بارداری بر نوزاد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ