کودکی که به خاطر مننژیت ۴ عضو بدنش را از دست داده بود، دوباره سرپا شد+عکس

maryam01
سال گذشته هارمونی آلن نُه ماهه به خاطر ویروس کشنده‌ای زمین‌گیر شد. طی دوران این بیماری، هارمونی هر دو پا و هر دو دست خود و نیز نوک بینی‌اش را از دست داد.

سال گذشته هارمونی آلن نُه ماهه به خاطر ویروس کشنده‌ای زمین‌گیر شد، زمانی که تازه شروع کرده بود به راه رفتن. پزشکان به والدین او گفتند که ویروس بسیار حادی به جان او افتاده است و شانس زنده ماندن او ۱۰ درصد خواهد بود. طی دوران این بیماری، هارمونی هر دو پا و هر دو دست خود و نیز نوک بینی‌اش را از دست داد. حالا دو سال از این ماجرا گذشته و او دارد یاد می‌گیرد تا با شیوه‌ی جدید زندگی خود را هماهنگ کند. او این هماهنگی را مدیون دستگاه استندینگ فریم است که والدینش امیدوارند بتواند با کمک آن راه برود.
مادرش می‌گوید: وقتی پزشکان و فیزیوتراپیست‌ها پیشنهاد کردند که از این دستگاه استفاده کند کمی نگران شدم. اما حالا می‌بینم که هارمونی توانسته با این چالش هم کنار بیاید. اول فکر می‌کردم شاید هارمونی دوست ندارد از این دستگاه استفاده کند. اما حالا می‌بینیم که نه تنها با آن می‌تواند سرپا بایستد بلکه می‌تواند به اطراف هم حرکت کرده و از بازوها و دست‌هایش کمک بگیرد.


داستان از این قرار است که سال گذشته یک شب هارمونی درست قبل از تولد یک سالگی‌اش با سرفه از خواب بیدار شد؛ طوری که نمی‌توانست نفس بکشد و والدینش او را بلافاصله به بیمارستان بردند. بعد از انجام آزمایش پزشکان گفتند که این یک ویروس است و دوباره او را مرخص کردند. روز بعد از مرخص شدن هارمونی از بیمارستان، صورتش کبود شد و والدین دوباره او را به بیمارستان بردند. این بار نیز بعد از چند ساعت مرخص شد. اما چند ساعت بعد هارمونی بی‌حال شده و حالت خواب‌آلودگی پیدا کرد و دوباره او را به بیمارستان منتقل کردند و دیدند بدنش کهیر زده است. ظرف چند ساعت بدنش پر شد از کهیرهای صورتی. پزشکان گفتند که شانس زنده ماندنش بسیار کم است. کهیرها تمام بدنش را پوشانده بود و باعث شد رنگ صورت هارمونی تغییر کند.
آنها حدود ۱۰ عمل روی هارمونی انجام دادند و حالا دیگر خطری تهدیدش نمی‌کند. پزشکان می‌گفتند با توجه به شرایطی که دارد، شانس زنده ماندنش تنها ۱۰ درصد است. با گذشت زمان، بعد از آنکه ویروس‌های کشنده به بدن هارمونی یک ساله حمله کردند، او توانست دوباره به زندگی لبخند بزند. مادرش می‌گوید: هارمونی شخصیتی بسیار قوی دارد و همین باعث شده که دوباره به زندگی بازگردد. او می‌داند چه می‌خواهد. ما (من و پدرش) سعی می‌کنیم تا جایی که می‌توانیم زندگی‌اش را سرشار از شادی و نشاط کنیم. او پرنسس زیبای سالم ماست و همیشه هم باید سالم بماند.


مننژیت
تحقیقات نشان می‌دهد که حدود ۳۴۰۰ مورد مننژیت باکتریایی و عفونی شدن خون هر ساله در بریتانیا و ایرلند شناسایی می‌شود. این بدان معناست که هر روز نُه نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند. در شرایطی که از هر ۱۰ نفر، یک نفر به خاطر این بیماری جان خود را از دست می‌دهد و هر ساله تعداد زیادی به خاطر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.
واکسن مننژیت می‌تواند بهترین روش پیشگیری از این بیماری باشد، اما هنوز انواع آن در دسترس نیست. بنابراین دانستن و تشخیص علائم مننژیت و نوع عملکرد شما نسبت به آن اهمیت فراوانی دارد.
علائم مننژیت عبارتند از:
-تب و یا استفراغ
-سردردهای شدید
-درد عضلات، مفاصل و اعضای بدن
-سرد شدن دست‌ و پاها و لرز
-تند نفس کشیدن و یا احساس تنگی نفس
-ظاهر شدن کهیر در نقاط مختلف بدن
-خواب آلودگی شدید یا به سختی بیدار شدن
برخی علائم مننژیت در بچه‌ها عبارت است از:
-نقاط نرم برآمده روی سر
-غذا نخوردن
-احساس آزردگی هنگام بلند کردن بچه یا گریه کردن
-سفت شدن بدن همراه با حرکات ناگهانی
-در بچه‌های کمتر از سه ماه، تب اغلب دیده نمی‌شود
(منبع: dailymail)

اعضای داخلی این نوزاد خارج از بدنش است+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ