به جای کالری‌ها، تعداد دفعات جویدن غذا را بشمارید تا وزن کم کنید

maryam01
شمارش کالری‌ها را فراموش کنید. متخصصین به یک راهبرد جدید دست یافته‌اند که تنها به شمارش دفعات جویدن غذا نیاز دارد.

شمارش کالری‌ها را فراموش کنید. متخصصین به یک راهبرد جدید دست یافته‌اند که تنها به شمارش دفعات جویدن غذا نیاز دارد. افرادی که دفعات جویدن غذایشان را می‌شمرند، می‌توانند در یک دوره یک ماهه ۴ پوند وزن کم کنند. این مقدار توسط سازمان CDC به عنوان یک کاهش وزن مطلوب در نظر گرفته می‌شود.
افراد رژیمی حاضر در تست اولیه تعداد دفعات جویدن غذایشان را به صورت روزانه تحت شمارش قرار دادند. سپس بر آن شدند که این تعداد را تا چهار هفته آینده به میزان ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهند. متخصصین معتقدند که ثبت تعداد دفعات جویدن غذا به شما کمک می‌کند وزنتان را کم کنید.
محققان دانشگاه بریگهام یانگ در تحقیقات خود دریافتند افرادی که تعداد دفعات جویدن غذایشان را به میزان ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهند، می‌توانند در عرض یک ماه ۴ پوند وزن کم کنند. افرادی که در این چالش شرکت کردند، توانستند بدون آنکه تغییری در رژیم غذایی خود ایجاد کنند، وزن خود را کاهش دهند.
دکتر جاش وست، از دانشگاه بریگهام یانگ معتقد است که مصرف مواد غذایی کمتر نقش بسزایی در تحقق اهداف مرتبط با کاهش وزن دارد. به گفته او، افراد نباید به خود گرسنگی دهند؛ بلکه فقط باید اندکی کمتر از مقدار کنونی غذا بخورند.
(منبع: NHS)

سه تصور اشتباه درباره کاهش وزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ