بهبود زندگی جنسی با عمل جراحی کاهش وزن

مهرناز زاوه
تحقیقات جدید نشان می‌دهند که انجام عمل جراحی کاهش وزن علاوه بر آنکه یک اندام زیبا به شما می‌‌بخشد، کمک می‌کند که به لحاظ جنسی فعال‌تر شوید.

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که انجام عمل جراحی کاهش وزن علاوه بر آنکه یک اندام زیبا به شما می‌‌بخشد، کمک می‌کند که به لحاظ جنسی فعال‌تر شوید. کریستین استفن، استادیار علوم دارویی در دانشگاه ایالتی داکوتای شمالی در فارگو، آمریکا می‌گوید: «مطالعات پیشین حاکی از آنند که عمل جراحی چاقی (یا جراحی کاهش وزن) در کوتاه مدت باعث بهبود عملکرد جنسی بیماران می‌شود. اما مطالعات جدید نشان می‌دهند که این جراحی تاثیر بلند مدت دارد». در یکی از مطالعات اخیر، بیش از ۲ هزار نفر-که ۸۰ درصد از آنها زن بودند-شرکت داشتند. این زنان همگی تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته بودند. محققان به بررسی زندگی جنسی این زنان در پنج سال پس از جراحی پرداختند.
شرکت‌کنندگان در این مطالعه اظهار داشتند که در یک سال نخست پس از عمل به لحاظ جنسی فعال‌تر و شاداب‌تر شده بودند. محققان دریافتند که این تاثیر حتی پس از گذشت پنج سال از زمان جراحی نیز ادامه دارد. پس از گذشت پنج سال، حدود ۵۲ درصد از زنان و ۵۸ درصد از مردان کماکان از عملکرد جنسی خود رضایت داشتند. در حالیکه این میزان پیش از عمل تنها ۳۱ درصد برای زنان و ۲۸ درصد برای مردان بوده است. به طور مشابه، در حدود ۳۹ درصد از زنان و ۵۵ درصد مردان اظهار داشتند که پس از انجام عمل جراحی به لحاظ جنسی فعال‌تر شده‌اند. به گفته محققان، افزایش رضایت جنسی به کاهش علائم افسردگی کمک می‌کند. این یافته‌ها در سال ۲۰۱۵ در همایش چاقی لس آنجلس آمریکا به اطلاع عموم رسید.
(منبع: medicinenet)

درمان دیابت با جراحی کاهش وزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ