از موهای‌تان روغن می‌چکد؟

رزیتا اشتری
همه نکاتی که باید در مراقبت از موهای چرب رعایت کنید!موی چرب با یک نگاه قابل تشخیص است. موهایی که در مدت کوتاهی بعد از دوش گرفتن با چند بار برس زدن و حالت دادن براق می‌شوند و برای اینکه به کف سر نچسبند دوباره نیاز به شسته شدن دارند.

 موی چرب با یک نگاه قابل تشخیص است. موهایی که در مدت کوتاهی بعد از دوش گرفتن با چند بار برس زدن و حالت دادن براق می‌شوند و برای اینکه به کف سر نچسبند دوباره نیاز به شسته شدن دارند. از طرفی حتما می‌دانید که ترشح به اندازه غدد چربی زیر پوست سر تا چه اندازه به سلامت موهای شما کمک می‌کند، اما درست زمانی که این تعادل به‌‌هم می‌خورد همین فاکتور تبدیل به دردسری بزرگ می‌شود. ظاهر خیلی براق و به‌هم ریخته موهای چرب همیشه آزاردهنده خواهد بود، مگر اینکه با توصیه‌های دکتر مینا کسرائیان متخصص پوست و مو تغییری در سبک مراقبت خود از این جنس مو ایجاد کنید.

نگذارید یک تار مو از سرتان کم شود

همه چیز به شرایط فیزیکی بدن شما بر می‌گردد. اینکه غدد چربی‌ساز پوست سر تا چه اندازه فعالیت می‌کنند در مرحله اول زیر سر وراثت است و در مراحل بعدی متاثر از وضعیت هورمون‌ها، سبک تغذیه و درنهایت روش‌های مراقبتی شما خواهد بود. بنابراین نمی‌توانید دست روی دست بگذارید و چرب بودن جنس موهای‌تان را گردن تقدیر بیندازید. تمام فاکتورهایی که باعث چرب شدن ریشه موها و درنهایت سنگین و براق شدن آنها می‌شود قابل‌بررسی و پیشگیری است، پس برای قدم اول بهتر است با مراجعه به یک متخصص از دلیل چرب شدن جنس موهای خود باخبر شوید. اگر این مشکل به‌دلیل به‌هم خوردن وضعیت هورمون‌ها در شرایط مختلفی مانند سبک زندگی و تغذیه غیراصولی، استرس، تغییرات آب‌وهوایی و حتی گذراندن دوره بارداری در خانم‌ها باشد با یک دوره درمان برطرف می‌شود یا اگر شرایط دیگری مثل استفاده نادرست از شامپوهای پاک‌کننده یا حالت‌دهنده‌های آرایشی موها را به این روز انداخته قابل اصلاح است. پس اگر موهای عزیزتان را دوست دارید و نمی‌خواهید تار مویی از آن با خاراندن بیش از حد کم یا نازک شود تا دیر نشده دست به کار شوید.

کم اما خوب بشویید

خوب و اصولی شستن موها مسئله‌ای است که هنوز بعضی از ما چیزی از آن نمی‌دانیم. پوست سر و تار موهای چرب زمانی که با حوصله شسته نشوند محلی مناسب برای رشد انواع باکتری و قارچ خواهند بود، بنابراین برای نکته اول توصیه پزشکان شست‌وشوی یک روز در میان موها با آب ولرم است. شستن مرتب موهای چرب باعث می‌شود علاوه بر جلوه زیباتر آن از تمیز و سالم ماندن آن مطمئن شوید. اما برای اصولی شستن باید بعد از یک دقیقه موها را بعد از هر بار شامپو زدن خوب آبکشی کنید، چراکه باقی ماندن ذره‌ای از همان مواد لابه‌لای موها به چرب و کثیف شدن سریع آن دامن می‌زندموهای چرب برای مراقبت از خود به شامپویی مخصوص همان جنس مو نیاز دارند، بنابراین بعد از مشورت با پزشک شامپویی متناسب با شرایط موهای چرب خود تهیه کنید و برای نتیجه‌بخشی بهتر، در هر بار شست‌وشو حداقل دو دقیقه آن را کف سر خود ماساژ دهید و درنهایت کاملا از روی موها پاک کنیداستفاده بیش از اندازه از نرم‌کننده، ماسک و کرم‌های مو بعد از شستن موها در حمام باعث می‌شود تا غدد چربی با سرعت و فعالیت بیشتر لا‌به‌لای موها را چرب کنند. پس موهای چرب نیازی به غرق شدن در انواع نرم‌کننده‌ها ندارند فقط کافی است ساقه موها را با کمی ماسک یا نرم‌کننده ماساژ دهید و آبکشی کنید. با این کار چرب و کثیف شدن موهای‌تان را به تاخیر می‌اندازید.

 

ادامه این مطلب را می توانید در شمار 145 سیب سبز که هم اکنون روی کیوسک است، بخوانید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ