عامل اصلی کمبود میل جنسی در زنان و راهکارهایی برای رفع آن

مهرناز زاوه
محققان دریافته‌اند که استرس درونی عامل اصلی کمبود میل جنسی در زنان است.

یکی از اولین یافته‌ها درباره‌ی ارتباط بین استرس و رابطه‌ی جنسی نشان می‌دهد که سه نوع استرس وجود دارد که می‌تواند بر وضعیت شما در تختخواب و هنگام رابطه‌ی جنسی تأثیر بگذارد:
-استرس درونی: درگیری‌ها و تنش‌های بین زوجین
-استرس بیرونی: کار، مسائل مالی و مشکلات خانواده
-استرس بحرانی: بیکاری، مرگ عزیزان، بیماری حاد
اما نکته‌ی جالب این است که محققان دریافته‌اند که استرس درونی عامل اصلی کمبود میل جنسی در زنان است. سعی می‌کنید از تکنیک‌هایی مانند ریلکسیشن یا تنفس عمیق استفاده کنید، اما آنها هم نمی‌توانند میزان شور و هیجان را در شما افزایش دهند.
در عوض، باید روی رابطه‌ی خود کار کنید. شاید شما و شریکتان تصمیم گرفته‌اید بچه‌دار شوید. به ناگهان او درگیر مسئله‌ای شده که شاید خلاف میلش بوده و ناگزیر باید آن را انجام دهد. این مسئله می‌تواند بین دو طرف چالش ایجاد کند. شما تلاش می‌کنید که او را حمایت کنید، اما او به کلی مأیوس شده و این حس به شما هم منتقل می‌شود.
در اینجا برای برقراری ارتباط مجدد با شریک‌تان به نکاتی اشاره کرده‌ایم که حتما برایتان جالب خواهد بود:
۱.لیست تهیه کنید
سعی کنید درباره‌ی خودتان بیشتر بدایند و اینکه چه چیزی لذت حسی و جنسی شما را تحریک می‌کند. به شریکتان بگویید که دقیقا دوست دارید در تختخواب چه کار کنید. برای مثال اگر حرکت خاصی را حین رابطه‌ی جنسی دوست دارید و در تمام این سالها انجام نداده‌اید، دفعه‌ی بعد حتما امتحان کنید.
۲.نامه‌های عاشقانه بنویسید
برای هم بنویسد چرا در کنار هم احساس آرامش می‌کنید و چرا هنوز یکدیگر را دوست دارید.
۳.بازی کنید
آخرین باری که با شریکتان بازی کردید کی بود؟ آیا اصلا تا به حال بازی کرده‌اید؟ خب، یکی از بازی‌ها میتواند این باشد که غذای مورد علاقه‌ی هم را در دهان هم بگذارید، یا گلف بازی کنید و به ازای هر امتیازی که گرفتید، همسرتان را ببوسید. 
(منبع: mayoclinic)

میوه‌ای برای افزایش میل جنسی خانم‌ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ