کارهایی که پیش از ماساژ و ماسک حرفه‌ای صورت نباید انجام دهید

مهرناز زاوه
شاید یکی از تجربیات جالب برای هر یک از شما٬ ماساژ و گذاشتن ماسک حرفه‌ای صورت باشد. محققان می‌گویند یکی از دلایل عمده‌ی این مسئله که ماساژ و گداشتن ماسک با نتایج خوبی همراه نیست به خاطر آن است که افرادی که می‌خواهند این عمل را روی صورتشان انجام دهند به جای آنکه برای این عمل پوست خود را آماده کنند٬ به فعالیت‌هایی می‌پردازند که مشکلاتی برای پوست ایجاد می‌کند.

شاید یکی از تجربیات جالب برای هر یک از شما٬ ماساژ و گذاشتن ماسک حرفه‌ای صورت باشد. محققان می‌گویند یکی از دلایل عمده‌ی این مسئله که ماساژ و گداشتن ماسک با نتایج خوبی همراه نیست به خاطر آن است که افرادی که می‌خواهند این عمل را روی صورتشان انجام دهند به جای آنکه برای این عمل پوست خود را آماده کنند٬ به فعالیت‌هایی می‌پردازند که مشکلاتی برای پوست ایجاد می‌کند. در اینجا به نکاتی اشاره می‌کنیم که نباید پیش از ماساژ و ماسک حرفه‌ای صورت نجام دهید تا بتوانید احساس آرامش داشته باشید به جای آنکه کاری کنید تا پوستتان سرخ و ملتهب شود.
۱.از ۲۴ ساعت قبل٬ روی صورت خود موم نگذارید
لایه‌های موم روی بیرونی‌ترین سلول‌های پوستی مانند یک پوسته‌ی مهاجم و پرفشار عمل می‌کند و بلافاصله در شروع عمل باعث حساسیت شدید این ناحیه می‌شود.
۲.با همسرتان رابطه جنسی برقرار نکنید 
ریش درهم برهم و آشفته می‌تواند پوست را اذیت کند. احتمالا متوجه می‌شوید که اگر پیش از ماساژ صورت با کسی بوده و او را ببوسید٬ پوستتان قرمز و تقریبا ملتهب شده است. اگر پوستتان در این وضعیت بود٬ سعی کنید بعد از آن ماساژ صورت انجام ندهید.
۳.یک روز قبل٬ حمام آفتاب نگیرید
یکی از نکات بسیار مهم درباره‌ی گذاشتن ماسک صورت این است که این عمل می‌تواند برخی صدمات ناشی از نور خورشید مانند از بین رفتن رنگ پوست را ترمیم کند٬ اما پوست شما به این فرصت نیاز دارد تا بعد از تماس با خورشید استراحت کند. 
۴.از بوتاکس استفاده نکنید
اگر می‌خواهید از بوتاکس استفاده کنید٬ باید ترجیحا ۴۸ ساعت قبل از ماساژ و گذاشتن ماسک صورت آن را انجام دهید. در واقع شما نمی‌توانید پوستی را ماساژ دهید که روی آن تزریق‌ انجام داده‌اید چرا که با این کار باعث تغییر نقطه‌ی تزریق روی صورتتان شده و ممکن است در جای اشتباهی قرار بگیرد. اگر تصویری که در ذهنتان نقش بسته به اندازه شما را نترسانده٬ پس به خاطر داشته باشید که متخصصان پوست زیادی وجود ندارند که بتوانند تا چند ماه بعد از محو شدن نقاط تزریق٬ روی صورت شما عمل انجام دهند.
۵.از اکستنشن مژه استفاده نکنید
چسب خاصی را که برای مژه‌ها استفاده می‌شود نمی‌توان به خوبی مالید یا آنکه حداقل به مدت ۴۸ ساعت کرم یا لوسیونی را روی آن استفاده کرد. اگر چنین اتفاقی بیافتد٬ وقت و هزینه‌ای که بابت اکستنشن مژه گذاشته‌اید بیخود خواهد بود٬ چرا که به احتمال زیاد آنها از هم جدا خواهند شد.
۶.ترمیم خاصی در خانه انجام ندهید
چلاندن جوش‌های صورت یا جوش‌های سرسیاه پیش از ماساژ صورت باعث التهاب زیاد پوست شما شده و کار را برای متخصص زیبایی دشوار می‌کند تا بخواهد آنچه که درون منافذ شما به جا مانده تخلیه کند.
۷.از محصولات لایه‌بردار پوست استفاده نکنید
ترکیباتی مانند رتینول و گلیکولید اسید می‌توانند باعث حساس شدن پوست شوند چرا که بر روی بیرونی‌ترین لایه‌ی پوست لایه‌سایی انجام می‌دهند و بسیاری از واکنش‌های مربوط به ماساژ و ماسک صورت به خاطر این مشکل رخ می‌دهد.
(منبع: womenshealth)

طرز تهیه ماسک‌های صورت بهاره

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ