موفقیت در جدا کردن دوقلوهای به هم چسبیده‌ای که از قلب و کبد مشترک استفاده می‌کردند+عکس

مهرناز زاوه
شکان بیمارستان کنتاکی در بیانیه‌ای اعلام داشتند که در ۱۱ نوامبر گذشته با انجام یک عمل جراحی ۸ ساعته توانستند که دوقلوهای به هم چسبیده هفت هفته‌ای را از یکدیگر جدا کنند.

جراحان بیمارستان کنتاکی با موفقیت دو نوزاد دختر دوقلو را که از بدو تولد به هم چسبیده بودند، از هم جدا کردند. پزشکان بیمارستان کنتاکی در بیانیه‌ای اعلام داشتند که در ۱۱ نوامبر گذشته با انجام یک عمل جراحی ۸ ساعته توانستند که دوقلوهای به هم چسبیده هفت هفته‌ای را از یکدیگر جدا کنند. با این حال، هر دو نوزاد باید درون دستگاه نگه داشته شوند. اما پزشکان می‌گویند که حال آنها رو به بهبود است. این دو نوزاد دختر که از ناحیه قفسه سینه و شکم به هم چسیده بودند از یک قلب و کبد مشترک بهره می‌بردند.


پزشکان تا حد امکان برای انجام جراحی صبر کردند تا وضعیت تنفسی نوزادان کمی بهبود یابد. بر اساس بیانیه منتشر شده، یکی از نوزادان از دیگری ضعیف‌تر بود؛ از این رو، شانس زنده ماندن هر دو مشخص نبود. با اینکه ثبات وضعیت آنها در طولانی مدت قطعی نیست، اما جراحان به آینده آنها خوش‌بین هستند. به گفته ایرل آستین، جراح ارشد، وقتی بیمار تحت یک عمل جراحی پیچیده قرار می‌گیرد، دوره نقاهت طولانی‌تری در پیش خواهد داشت.


جراحان ضمن احتیاط کامل به آینده خوش‌بین هستند. با این حال، گفته می‌شود که یکی از دوقلوها در آینده به عمل‌های جراحی بیشتری نیاز خواهد داشت. بیش از ۴۵ پزشک، پرستار و کارمند بیمارستان در این جراحی نقش داشتند. یک تیم پزشکی از دانشگاه لوئیزویل نیز در این جراحی حضور فعالانه داشت. بیمارستان اطلاعات چندانی از دوقلوها منتشر نکرد. والدین آنها نیز حاضر به انجام مصاحبه نشدند.
(منبع: dailymail)

۲۶ ساعت جراحی برای جدا کردن دوقلوهایی که از شکم به هم چسبیده بودند+ویدیو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ