افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ در صورت چاقی در اوایل دوران بزرگسالی

مهرناز زاوه
از آنجایی که بیماری قلبی دلیل عمده‌ی مرگ مردان و زنان در ایالات متحده محسوب می‌شود، کاهش خطرات قلبی عروقی یکی از اولویت‌های سلامتی محسوب می‌شود.

همانطور که می‌دانید سلامت فیزیکی و تناسب اندام باعث بهتر شدن سلامت فرد می‌شود. در همین ارتباط، محققان بر روی ۴۸۷۲ فرد بزرگسال در ایالات متحده و در سنین ۱۸ تا ۳۰ سال از مرکز بهبود خطرات شریان عروقی در افراد بزرگسال تحقیقاتی انجام دادند. لازم به ذکر است که در ایالات متحده هر ۴۳ ثانیه یک حمله‌ی قلبی رخ داده و در هر دقیقه هم یک نفر به خاطر بیماری‌های مرتبط با قلب جان خود را از دست می‌دهد. از آنجایی که بیماری قلبی دلیل عمده‌ی مرگ مردان و زنان در ایالات متحده محسوب می‌شود، کاهش خطرات قلبی عروقی یکی از اولویت‌های سلامتی محسوب می‌شود.
در قالب بخشی از این تحقیق، در آغار شرکت کنندگان تست تمرین تردمیل را انجام دادند که این مسئله از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۶ بررسی شد. هفت سال بعد حدود ۲۴۷۲ نفر از آنها تست دوم تردمیل را انجام دادند. دفعه‌ی سوم، حدود ۲۷ سال بعد بود که در این زمان، از شرکت کنندگان تست چاقی و تست سخت‌شدگی عروق کرونری (CAC) و CVD (بیماری‌های قلبی عروقی) هم به عمل آمد. از بین ۴۸۷۲ شرکت‌کننده، ۵.۶ درصد از آنها در این مدت مردند، و ۴ درصد دچار CVD شدند. از بین ۲۷۳ مرگ، ۲۰۰ تا از آنها هیچ ارتباطی با بیماری‌های قلبی عروقی نداشت و ۲۲.۵ درصد از مرگ‌ها به سرطان مربوط می‌شد.
به علاه از بین ۳۰۶۷ شرکت‌کننده، تنها ۲۸.۳ درصد آنها ظرف ۲۵ سال دچار CAC شدند و از بین ۳۰۰۰۱ نفر آنها، ۱۰.۸ درصد عضلات قلبشان ضخیم شد. وقتی محققان آزمایش دوم تردمیل را هفت سال بعد انجام دادند به این نتیجه رسیدند که یک دقیقه کاهش تمرین فیتنس در سال هفتم ۲۱ درصد خطر مرگ را کاهش و ۲۰ درصد خطر CVD را افزایش داد. آنها همچنین دریافتند که هر ۱ دقیقه کاهش زمان تمرین، خطر رگ به رگ شدن عضلات را بیشتر می‌کند.
(منبع: mayoclinic)

آیا بین کوتاهی قد و بیماری قلبی رابطه‌ای وجود دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ