مشکلات واژن که همه خانم‌ها باید بدانند-قسمت سوم

مهرناز زاوه
آیا هر چیزی که داخل واژن‌تان می‌شود (تامپون، اسپکولوم در حین معاینه، آلت تناسلی مرد و غیره) باعث احساس درد در شما می‌شود؟ ممکن است به واژینیسموس مبتلا شده باشید.

در قسمت اول و دوم با چند نوع از مشکلات واژن که ممکن است با آنها رو به رو شوید، آشنایی پیدا کردید. در اینجا ۲ مورددیگر را بررسی می‌کنیم.
مشکل شماره ۵: واریس دهانه واژن
این عارضه همان چیزی است که انتظار دارید: رگ‌های واریسی! با این تفاوت که واریس در دهانه واژن یا نقاط داخلی آن رخ می‌دهد. برخی از زنان می‌گویند که رگ‌های واریسی واژن مثل کرم به نظر می‌رسند. احساس فشار، پری، ناراحتی و برآمده شدن رگ‌های آبی رنگ از جمله علائم رایج واریس دهانه واژن هستند. واریس دهانه واژن معمولا در طول بارداری رخ می‌دهد (و در بارداری‌های دوم شایع‌تر است). افزایش وزن رحم و حجم خون در این ناحیه، رگ‌ها را به یک استخر پر از خون تبدیل می‌کند. ایستادن در یک زمان طولانی مدت باعث تشدید این عارضه می‌شود.
برای مقابله با واریس دهانه واژن چه باید کرد: اگر باردار هستید، پاهایتان را رو به بالا نگه دارید و تا می‌توانید استراحت کنید. واریس دهانه واژن معمولا پس از زایمان بر طرف می‌شود. شنا کردن به کاهش فشار وارده به رحم کمک کرده و جریان خون موجود در رگ‌ها را تعدیل می‌کند. استفاده از کمپرس یخ نیز بی‌تاثیر نخواهد بود. اما در صورتی که باردار نیستید، یا واریس پس از زایمان بر طرف نشده است، به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. تزریق محلول سالین به داخل رگ‌ها معمولا به رفع واریس کمک می‌کند.
مشکل شماره ۶: واژینیسموس
آیا هر چیزی که داخل واژن‌تان می‌شود (تامپون، اسپکولوم در حین معاینه، آلت تناسلی مرد و غیره)، باعث احساس درد در شما می‌شود؟ ممکن است به واژینیسموس مبتلا شده باشید؛ عارضه‌ای که در آن نفوذ و یا ورود هر شیء خارجی به داخل واژن موجب اسپاسم عضلات واژن و انقباض عضلات کف لگن می‌شود. بدیهی است که این عارضه با مشکلات جنسی متعددی همراه خواهد بود؛ برخی از زنان از شدت درد و انقباض عضلات قادر به مقاربت نخواهند بود. دلیل ابتلا به واژینیسموس همیشه مشخص نیست، اما ممکن است به دلیل رفتارهای جنسی سوء در گذشته به این عارضه مبتلا شده باشید.
برای مقابله با واژینیسموس چه باید کرد: خجالت نکشید و درباره مشکلتان با یک پزشک متخصص صحبت کنید! یک متخصص امور زنان و زایمان به شما کمک خواهد کرد که بر مشکل خود غلبه کنید و بتوانید دوباره از رابطه جنسی لذت ببرید. با این حال، متخصصان همیشه راهگشا نیستند. برخی از زنان باید به طور همزمان تحت فیزیوتراپی و روان درمانی قرار بگیرند. انجام تمرینات کگل نیز کمک می‌کند که از شدت فشار و انقباض عضلات کف لگن خلاص شوید.
(منبع: thehealthsite)

آیا رابطه جنسی هنگام عفونت دستگاه تناسلی زنانه خطرناک است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ