اشتباهات رایج که هنگام آرایش ناخن‌ها انجام می‌دهید-قسمت اول

مهرناز زاوه
هیچ چیز بدتر از این نیست که چندین ساعت از وقت خود را صرف آرایش ناخن‌هایتان کنید و چند دقیقه بعد ببینید که ناخن‌هایتان شکسته یا لک شده‌اند.

هیچ چیز بدتر از این نیست که چندین ساعت از وقت خود را صرف آرایش ناخن‌هایتان کنید و چند دقیقه بعد ببینید که ناخن‌هایتان شکسته یا لک شده‌اند. نکاتی که در ادامه ارائه شده اند، کمک می‌کنند که از خرابکاری‌های رایج به هنگام آرایش ناخن‌ها جلوگیری کنید.
۱-نشستن دست‌ها قبل از لاک زدن
آیا تا به حال توجه کرده‌اید که تکنسین‌های آرایش ناخن پیش از لاک زدن از لاک پاک کن استفاده می‌کنند؟ حتی اگر لاک نداشته باشید، انجام این کار ضرورت دارد. چون ناخن‌ها چربی طبیعی دارند (که معمولا از نوک انگشتان به ناخن‌ها منتقل می‌شود) که ممکن است از جذب شدن لاک بر روی ناخن جلوگیری کند. بنابراین، پیش از لاک زدن حتما از لاک پاک کن استفاده کنید. سپس دست‌های خود را با آب و صابون بشویید تا از شر چربی‌های باقی مانده خلاص شوید.
۲-ناخن‌هایتان را در جهت‌های مختلف سوهان می‌زنید
اگر عمل سوهان زدن ناخن‌های خود را مثل اره کردن انجام دهید، ناخن‌هایتان بیشتر در معرض پوسته پوسته شدن و شکستگی قرار می‌‌‌گیرند. سوهان زدن را به نرمی و از گوشه بیرونی ناخن‌ها شروع کنید و کم کم به بخش‌های میانی برسید. اگر ناخن‌هایتان کوتاه هستند، سوهان را در زیر ناخن قرار داده و به آرامی حرکت دهید.
۳-جلا دادن ناخن‌هایتان را فراموش می‌کنید
اگر ناخن‌هایتان را براق نکنید، چربی طبیعی ناخن‌ها انباشته شده و باعث ترک خوردن مانیکور خواهد شد. جلا دادن ناخن‌ها مثل مسواک زدن دندان‌ها است و باعث جوانی و شفافیت بیشتر ناخن‌ها می‌شود. برای این کار از اسفنج‌های مخصوص استفاده کنید که نرم هستند و سایندگی زیادی ندارند.
۴-فرو بردن دست‌ها در آب سرد برای خشک شدن سریع لاک
این کار باعث می‌شود که لاک ناخن مثل بتونه به نظر برسد. فرو بردن دست‌ها در آب سرد نه تنها باعث خشک شدن سریع‌تر لاک نمی‌شود، بلکه قوام لاک را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. فوت کردن ناخن‌ها نیز کمکی به این کار نمی‌کند. تنها راهی که می‌شود برای خشک کردن سریع‌تر لاک انجام داد، قرار دادن ناخن‌ها در معرض اکسیژن است. 
(منبع: thehealthsite)

چگونه می‌توان با طب سنتی ناخن‌های شکننده را درمان کرد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ