بهبود تنبلی چشم در بزرگسالان

مهرناز زاوه
به کمک روش ابداع شده توسط محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و سه دانشگاه چینی تنبلی چشم جوانان را می‌توان به مقدار قابل توجه‌ای اصلاح نمود و به روند بهبودی ادامه داد.

به کمک روش ابداع شده توسط محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و سه دانشگاه چینی تنبلی چشم جوانان را می‌توان به مقدار قابل توجه‌ای اصلاح نمود و به روند بهبودی ادامه داد.
در صورتی که فرد دچار آمبلوپی یا همان تنبلی چشم در زمان مناسب درمان نشود، شکل‌گیری چشم ناقص خواهد ماند و این امر منجر به نابینایی دائمی خواهد شد.
تنبلی چشم در کودکان زیر ۸ سال قابل درمان است. حال یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که می‌توان این عارضه را در جوانان ۱۹ ساله به مقدار ۷۰ درصد در نمودار کارائی چشمی بهبود داد. همچنین میانگین میزان ماندگاری در درمان ۹۰ درصد بود.
محققان قادر بودند با ارائه تمریناتی (شناسایی گابورهای کوچک) تنبلی چشم جوانان را به مقدار قابل توجه‌ای بهبود دهند. حدت بینایی ۷ نفر از شرکت‌کنندگان ۲۵ تا ۲۱۶ درصد (با میانگین ۷۰ درصد) افزایش یافت. بینایی ۱۰ نفر از افرادی که در یک برنامه‌ی تمرینی کمی متفاوت شرکت داشتند به طور میانگین ۴۶ درصد بهبود یافت. در ۸ نفر گروه کنترل هیچ بهبودی مشاهده نشد.
یکی از محققان، دکتر «ژونگ لین لو» می‌گوید: «مشخص شد که تشخیص الگوهای بینایی ساده در بهبود حدت بینایی افراد دارای آمبلوپی بسیار مفید است.»
در بینایی افراد عادی شرکت‌کننده در تحقیق که تحت درمان‌ یکسانی قرار گرفته بودند بهبودی حاصل نشد. دلیل این موضوع می‌تواند این باشد که مقدار کمی تحریک می‌تواند تا حد زیادی به فعال گشتن چشم دچار تنبلی کمک کند.
در برخی مواقع آمبلوپی ناشی از عدم تراز بودن چشم است که این مشکل را می‌توان با جراحی برطرف نمود. اما در بسیاری ار موارد چشم کاملاً سالم است و مشکل اصلی در مغز می‌باشد. این موارد نوعی نقص عصبی هستند.
(منبع: medicinenet)

مزایای درمان تنبلی چشم با طب سوزنی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1394-10-07 - 12:21 پاسخ

من که در گزارش بالا در رابطه با بزرگسالان چیزی ندیدم