از قلب این کودک ۷ ماهه خون ترشح می‌شود+عکس

مهرناز زاوه
زی ماکووازا وقتی به دنیا آمد بیماری‌های قلبی متعددی داشت و تا زمانی که در سن پنج ماهگی مریض شد و از هوش رفت، هنوز پزشکان متوجه این بیماری نشده بودند.

زی ماکووازا وقتی به دنیا آمد بیماری‌های قلبی متعددی داشت و تا زمانی که در سن پنج ماهگی مریض شد و از هوش رفت، هنوز پزشکان متوجه این بیماری نشده بودند. او در حال حاضر باید هر چه سریعتر عمل قلب باز انجام دهد تا پزشکان بتوانند سه حفره ی قلب او را ببندند و مانع از ترشح خون در آن شوند. پزشکان به مادر این بچه گفته‌اند طی هشت هفته آینده باید او را عمل کرد در غیر اینصورت به زودی خواهد مرد.
اما لیست انتظار بیمارستان بسیار زیاد بوده و شاید خیلی دیر نوبت عمل او شود. بنابراین والدین او تمام تلاششان را می‌کنند تا پول جمع کرده و به شکل خصوصی، پزشکی را پیدا کنند تا او را عمل کند. پزشکان به خانواده این دختر گفته‌اند که تنها دو ماه وقت دارند تا نگذارند کار به جاهای خطرناک کشیده شود که نتوان او را جراحی کرد، چرا که اگر دچار فشار خون بالای ریوی و بالا رفتن فشار خون در سرخرگ های پشتیبان ریه شود دیگر نمی‌توان کاری برایش انجام داد.

   
مادرش می‌گوید: ترس ما از این است که یک ماه دیگر بگذارد و هنوز عمل نشده باشد، او ممکن است دچار فشار خون ریوی شود که بسیار کشنده است. پزشکان پیش بینی کرده‌اند که بدون جراحی قلب او خواهد مرد. هزینه‌ی عمل خصوصی حدود ۲۰ هزار دلار است اما تاکنون والدین او تنها توانسته‌اند ۲۶۸۱ دلار جمع کنند.

   

بیماری این کودک بیماری نقص جداری دهلیزی و بطنی (AVSD) است که در زمان تولد نوزاد برای قلب رخ داده و در آن حفره‌هایی در دریچه‌های قلب ایجاد می شود، و دریچه‌هایی که جریان خون را بین دهلیزها کنترل می‌کنند به شکل نادرستی قرار گرفته و بسته می‌شوند. این به معنای آن است که خون در جای نامناسبی جریان یافته و خون زیاد وارد ریه می‌شود.
(منبع: dailymail)

دختر ۱۹ ساله جسم یک بچه‌ی ۲ ساله را دارد+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ