دختر ۱۹ ساله جسم یک بچه‌ی ۲ ساله را دارد+عکس

mojtaba
در نگاه اول، درست مثل یک بچه‌ی کوچک به نظر می‌آید. اما گیریجا سرینیواس در واقع ۱۹ ساله است- نوجوانی که جسمش، جسم یک بچه‌ی کوچک است.

در نگاه اول، درست مثل یک بچه‌ی کوچک به نظر می‌آید. اما گیریجا سرینیواس در واقع ۱۹ ساله است- نوجوانی که جسمش، جسم یک بچه‌ی کوچک است. او از اختلال نادری به نام عدم رشدِ استخوان‌ها رنج می‌برد که در رشد و بزرگ شدن جسمش مشکل ایجاد کرده است. به خاطر همین وضعیت او فقط ۷۶ سانت قد و ۱۲ کیلو وزن دارد، در واقع وزنی معادل وزن یک بچه‌ی دو ساله. او نمی‌تواند صاف بنشیند چرا که سرش نسبت به بدنش بزرگتر بوده و هیچ چیزی سنگین‌تر از یک فنجان را هم نمی‌تواند بلند کند. 
دکترها می‌گویند اگر بخواهد سرش را بچرخاند ممکن است دچار شکستگی شود، ضمن این‌که او مشکل تنفسی هم دارد.
وضعیت او طوری است که مجبور است تمام کارهای خانه را با رنج و عذاب انجام دهد و مادرش همواره باید از او مراقبت کند. 


با این حال گیریجا دستی در هنر دارد و نقاشی می‌کند، چیزی که بیش از هر چیز او را خوشحال می‌کند.


او می‌گوید: «مادرم در انجام کارهای عادی و غذا خوردن به من کمک می‌کند در حالی که وقتی نقاشی یا طراحی می‌کنم، به کمک کسی نیاز ندارم. ماه گذشته شش نقاشی‌ام را با قیمت‌هایی حدود ۸۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ روپیه فروختم.»
دکترها می‌گویند که باید او را از سیلندرهای اکسیژن و یا از طریق دستگاه فشار هوای مثبت مداوم – دستگاهی که کمک می‌کند تا شخص راحت‌تر تنفس کند و باعث رفع مشکلات تنفسی‌اش می‌شود- او را درمان کرد. اما هزینه‌ی این نوع درمان‌ها ماهانه بیش از ۱۵۰۰۰ روپیه است که خانواده‌ی گیریجا توان پرداخت آن را ندارند.
مادرش می‌گوید: «وقتی به دنیا آمد دکترها به ما گفتند که وضعیت او مادام‌العمر خواهد بود. واقعا مأیوس شدیم.»
گیریجا می‌گوید: «دوست ندارم به خاطر وضعیت جسمی‌ام معروف شوم، دوست دارم یک روز همه به خاطر هنرم من را بشناسند. به هم‌دردی کسی نیاز ندارم، فقط می‌خواهم درکم کنند.»
(منبع: دیلی میل)

خبر مرتبط:
فوائد «ستون فقرات شیطان» برای درمان مشکل استخوان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ