کدام روش‌های طبیعی سفید کردن دندان واقعا موثرند؟-قسمت اول

مهرناز زاوه
خبر خوب این است که ظاهرا با استفاده از روش‌های طبیعی هم می‌توانید دندان‌های سفید و خیره کننده داشته باشید. حالا فضای اینترنت پر شده از دستورالعمل‌هایی که به شما قول یک لبخند هالیوودی را می‌دهند. اما آیا واقعا تمام این روش‌ها موثرند؟

درست است که تغییر رنگ دندان بخشی از روند پیری است اما مسلما هیچ کس دوست ندارد دندان‌های زرد داشته باشد. اگر توجه کرده باشید، در چندین سال اخیر انگار دندان‌ها سفید و سفیدتر شده‌اند. دیدن دندان‌های درخشان بازیگران و سایر چهره‌های معروف، دیگر غیرمعمول نیست. شاید تصور کنید برخورداری از لبخندی زیبا با دندان‌های سفید و خیره کننده می‌تواند هزینه زیادی به دنبال داشته باشد، اما خبر خوب این است که ظاهرا با استفاده از روش‌های طبیعی هم می‌توانید دندان‌های سفید و خیره کننده داشته باشید. حالا فضای اینترنت پر شده از دستورالعمل‌هایی که به شما قول یک لبخند هالیوودی را می‌دهند. اما آیا واقعا تمام این روش‌ها موثرند؟ از دکتر اوچنو اوکویه، مدیر بالینی گروه دندانپزشکی لندن، درباره این روش‌ها سوال کرده‌ایم. 
توت فرنگی
ادعا: یک توت فرنگی رسیده را له کرده و به خمیر دندان خود اضافه کنید. سپس، از مخلوط حاصل برای مسواک کردن استفاده کنید تا پس از دو هفته دندان‌های تمیزتری داشته باشید.
نظر دندان پزشک: مثبت. توت فرنگی دارای اسید سیتریک است که سختی سطح دندان را تضعیف می‌کند. اما دارای اسید مالیک ملایم نیز هست و هر چه توت فرنگی رسیده‌تر باشد، میزان غلظت اسید مالیک آن به نسبت اسید سیتریک که مضر است، بیشتر می‌شود. بنابراین، یک توت فرنگی کاملا رسیده بردارید و روی دندان‌هایتان بمالید. اسید مالیک موجود در توت فرنگی تاثیری بر مولکول‌های لکه‌زا ندارد، بلکه صرفا سطح روی دندان‌ها را سفیدتر جلوه می‌دهد. این میوه یک سفید کننده طبیعی و ملایم است. 
پودر زردچوبه
ادعا: نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه خشک شده را با چند قطره آب ترکیب کنید تا به یک مخلوط خمیر مانند دست یابید. سپس، خمیر به دست آمده را روی دندان‌های خود بمالید و پس از چند لحظه دندان‌های خود را تمیز کنید. تمیز کردن دندان‌ها معمولا دو تا سه دقیقه به طول می‌انجامد، چون باید خمیر زرد رنگ را به طور کامل از روی لثه و دندان‌های خود پاکسازی کنید. خاصیت سایندگی این خمیر، دندان های شما را سفیدتر جلوه می‌دهد.
نظر دندان پزشک: منفی. این دستورالعمل یک فاجعه است. علم دندان پزشکی معتقد است هر چیزی که یک پیراهن سفید را لکه‌دار کند، می‌تواند دندان‌های شما را نیز لکه‌دار نماید. تمام ادویه‌جات دندان‌ها را لک می‌کنند. اما زردچوبه بدترین چیز ممکن است. استفاده از زردچوبه نه تنها کمکی به سفید شدن دندان‌هایتان نمی‌کند، بلکه بیشتر باعث تغییر رنگ آنها خواهد شد. دندان‌های ما منافذ کوچکی دارند که مولکو‌ل‌های رنگ به راحتی می‌توانند در آنها نفوذ کنند. به همین دلیل است که دندان‌ها پس از مدتی تیره رنگ به نظر می‌رسند. زردچوبه با نفوذ در این منافذ باعث لکه‌دار شدن دندان‌ها می‌شود.
(منبع: dailymail)

درمان خانگی برای سفیدکردن دندان با ریحان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ