تأثیر زندگی اجتماعی بر سلامت شما

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه ارتباط اجتماعی بیشتری در سنین مختلف داشته باشید، سطح سلامت شما در شروع و پایان زندگی بالاتر خواهد بود.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه ارتباط اجتماعی بیشتری در سنین مختلف داشته باشید٬ سطح سلامت شما در شروع و پایان زندگی بالاتر خواهد بود. در این تحقیق٬ محققان در وهله‌ی اول روابط اجتماعی را با معیارهای واقعی و عینی سلامت و تندرستی فیزیکی مانند چاقی شکم٬ التهاب و بالا بودن فشار خون٬ که همه ی آنها به مشکلات طولانی مدت سلامت مانند بیماری قلبی٬ سکته ی مغزی و سرطان منتهی می‌شود٬ مرتبط دانستند. سرپرست این تحقیق یعنی پروفسور کاثلین مولان هریس و جیمز هار این مسئله را مطرح کردند که باید سعی کرد نوجوانان و جوانان را به ساختن روابط گسترده‌ی اجتماعی و مهارت‌های اجتماعی به منظور تعامل با دیگران تشویق کرد چرا که این مسئله بر روی سلامت و میزان تندرستی فیزیکی آنها تأثیر می‌گذارد.
این تیم تحقیقاتی اطلاعات مربوط به چهار آمار ملی که گویای جمعیت ایالات متحده بود مورد بررسی قرار دادند که در کل٬ طول عمر را از دوران نوجوانی تا پیری تحت پوشش قرار می‌داد. آنها سه جنبه از روابط اجتماعی را مورد بررسی قرار دادند: همبستگی و اتحاد اجتماعی٬ حمایت اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی. سپس این مسئله را بررسی کردند که رابطه‌ی اجتماعی یک فرد چگونه با این چهار نشانه‌ ی شاخص مرتبط است: فشار خون٬ دور کمر٬ شاخص حجم بدن و سطح گردشیِ پروتئین واکنشیِ C.

(منبع: medicaldaily)

کمک به دیگران، راهی برای کاهش استرس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ