کدام ماسک صورت مناسب پوست شماست؟

مهرناز زاوه
وقتی بهترین کارها را برای مراقبت از پوست خود انجام می‌دهید٬ مناسب‌ترین روش برای حفظ درخشندگی آن می‌تواند استفاده از ماسک‌های پوستی باشد.

وقتی بهترین کارها را برای مراقبت از پوست خود انجام می‌دهید٬ مناسب‌ترین روش برای حفظ درخشندگی آن می‌تواند استفاده از ماسک‌های پوستی باشد. متخصصان پوست معتقدند که متناسب با وضعیت و نوع پوست‌تان٬ یک تا دو بار در هفته از ماسک استفاده کنید. برای آنکه بدانید باید با توجه به نوع پوستتان از چه محصولی استفاده کنید٬ بهتر است توصیه‌های ما را بخوانید:
پوست حساس: برای انواع پوست‌های حساس که اغلب دچار قرمزی می‌شوند٬ پیشنهاد متخصصان این است که به دنبال محصولی باشید که حاوی مواد معدنی بوده تا بتوانید هر نوعی التهابی را تسکین دهید. محصول پیشنهادی ما٬ Avene’s Soothing Moisture Mask است که نوعی کِرم دارای ترکیبات معدنی است که از چشمه‌های آب گرم کوه‌های سیونس گرفته شده است.
پوست‌های مستعد جوش: اگر ترشحات پوست‌تان و جوش‌های آن زیاد است٬‌ یک ماسک رُسی می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما باشد چرا که هر نوع عفونتی را از لایه‌های پوستی از بین برده و لایه‌های پوستی را نزدیک به هم نگه می‌دارد. همچنین یک ماسک رُسی گزینه‌ای فوق‌العاده برای مشکلات مربوط به چرب بودن پوست است٬ چرا که می‌تواند هر نوع کمبود روغن پوست را با جذب روغن مازاد بر طرف کند. پیشنهاد ما استفاده از محصول Kate Somerville Clearing Mask است که حاوی رُس کائولین برای مبارزه با پوست‌های چرب است.
پوست‌های خشک: در این زمینه پیشنهاد ما استفاده از محصولی به نام Caudalie’s Moisturizing Cream Mask بوده که حاوی ترکیبات مرطوب کننده و هیدراته است. از طرفی می‌توانید از ماسک‌های لایه‌بردار استفاده کنید که خشکی پوست و سلو‌ل‌های مرده‌ی آن را از بین می‌برد. 
مختلط: اگر پوست شما ترکیبی از این موارد است بهتر است از این روش استفاده کنید: نخست از ترکیباتی که برای خشکی پوست است روی پیشانی٬ بینی و چانه‌ی خود بمالید و بعد از ماسکی استفاده کنید که روغن‌ها را به خود جذب می‌کند و حاوی ترکیبات مرطوب کننده است.
(منبع: health)

ماسک‌های دست ساز برای تقویت مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1394-10-22 - 16:58 پاسخ

سلام