به این دلایل همیشه خسته‌اید-قسمت سوم

مهرناز زاوه
در پایان هر روز، سعی کنید از این مسئله اطمینان حاصل کنید که کارهای شخصی‌تان سازماندهی شده‌اند. این کار باعث می‌شود که فردا صبح، شروع مثبتی داشته باشید.

در قسمت اول و دوم با برخی عادت‌های بد و ناسالم که باعث افزایش احساس خستگی در شما می‌شوند آشنا شدید، در اینجا ادامه‌ی مطلب را می‌خوانید.
دفتر کارتان شلوغ و به هم ریخته است
یک میز در هم و برهم و شلوغ باعث محدود شدن توانایی و قابلیت شما برای تمرکز می‌شود و در نتیجه قادر نخواهید بود به خوبی اطلاعات را پردازش کنید. در پایان هر روز، سعی کنید از این مسئله اطمینان حاصل کنید که کارهای شخصی‌تان سازماندهی شده‌اند. این کار باعث می‌شود که فردا صبح، شروع مثبتی داشته باشید. اگر دفترتان به یک سازماندهی و جابجایی کلی نیاز دارد، سعی کنید تا حد امکان یک باره و طی یک زمان همه را انجام دهید، بهتر است در وهله‌ی اول از چیزهایی که جلوی چشمتان است شرع کنید بعد بروید سراغ میز و بعد کشوها را یکی یکی تمیز کنید.
روزهای تعطیل هم کار می‌کنید
چک کردن ایمیل زمانی که کنار استخر در حال استراحت هستید فشار زیادی به لحاظ روانی به شما وارد می‌کند. داشتن آرامش روانی باعث می‌شود که ذهن و جسمتان بتوانند بهتر خودشان را سازماندهی کنند و در نتیجه با قدرت و انرژی بیشتری به سر کار برگردید. در واقع وقتی بدون دغدغه و با همه وجود استراحت می‌کنید، خلاق‌تر و پرکارتر می‌شوید.
برای بیدار ماندن در طول روز کافئین مصرف می‌کنید
شروع روز با نوشیدن قهوه زیاد چندان هم بد نیست، در واقع تحقیقات نشان می‌دهد نوشیدن حداکثر سه فنجان قهوه در روز برای شما مفید است، اما مصرف نادرست کافئین می‌تواند به طور جدی در چرخه‌ی خواب و بیداری‌تان اختلال ایجاد کند. در واقع کافئین باعث مسدود شدن آندنوزین می‌شود که محصول جانبی سلول‌های فعالی است که وقتی تجمع پیدا کرده یا میزان آن زیاد می‌شود، خواب را در شما تحریک می‌کند.
آخر هفته‌ها تا دیر وقت بیدار می‌مانید
بیدار ماندن تا آخرین ساعات شب جمعه و بعد خوابیدن در صبح جمعه منجر به بروز مشکلاتی در جمعه شب و بیداری در صبح شنبه می‌شود. از آنجایی که ماندن در خانه باعث محدود شدن زندگی اجتماعی شما می‌شود، سعی کنید نزدیک به زمان طبیعی خود در صبح روز بعد از خواب بیدار شوید و بعد از ظهر چرت خوب و عمیقی داشته باشید. یک چرت ۲۰ دقیقه‌ای باعث شارژ مجدد بدن می‌شود بی آنکه وارد خواب عمیقی بشوید.
(منبع: health)

علت خستگی و تشنگی و تاری دید همیشگی چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ