پیدا کردن ورزشکار درون کودک-قسمت دوم

مهرناز زاوه
اجازه دهید کودک خودش ورزش مورد علاقه‌اش را انتخاب نماید. در این صورت، اطمینان می‌یابید که پول‌تان صرف کار خوبی شده است.

همانطور که در قسمت اول گفتیم ورزشکار درون، بخشی از کودک است که تحرک فیزیکی و چالش‌های جسمانی را دوست دارد. ما به شما کمک می‌کنیم که ورزشکار درون او را بیابید.
مهیا کردن زمین بازی
گاهی اوقات، انتخاب محل مناسب برای بازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زمین بیس بال، زمین بازی پارک و محیط کنار یک دریاچه گزینه‌های خوبی هستند. در این شرایط دیگر نیاز نیست کودک را به فعالیت وادارید، محیط اطراف الهام‌بخش خواهد بود.
او را در کلاس‌های ورزشی ثبت نام کنید
کلاس آیکیدو، رقص، تنیس و یوگا به کودک کمک می‌کند که عاشق فعالیت‌های بدنی شود. اما قبل از ثبت نام، در کلاس‌های رایگان شرکت کنید. اجازه دهید کودک خودش ورزش مورد علاقه‌اش را انتخاب نماید. در این صورت، اطمینان می‌یابید که پول‌تان صرف کار خوبی شده است.
بازی‌های ویدئویی را امتحان کنید
بازی‌های ویدئویی مشکلی با مسئله تناسب اندام ندارند. شما می‌توانید از کنسول‌های بازی مجهز به سنسورهای حرکتی مانند کینکت استفاده کنید. کودکانی که با این کنسول‌ها بازی می‌کنند، در مقایسه با کودکانی که در حالت نشسته بازی می‌کنند، ۲۰۰ درصد بیشتر کالری می‌سوزانند.
او را به ورزش کردن تشویق کنید
اگر کودک تمایلی به ورزش کردن ندارد، تسلیم نشوید. او را به ورزش کردن تشویق کنید. او را به فعالیت‌هایی وادارید، که نیازی به رقابت ندارند. مهم این است که او ورزش مورد علاقه‌اش را پیدا کند. به او کمک کنید فعالیت‌های مختلف را امتحان کنند تا ببینند فعالیت بدنی مختص همه است.
خود را علاقه‌مند نشان دهید
اگر می‌خواهید کودک به ورزش علاقه‌مند شود، خودتان هم ورزش کنید. اگر آنها شما را در حال حرکت و فعالیت ببینند، خواهند فهمید که ورزش جزء مهمی از روال روزانه است که می‌تواند سرگرم کننده هم باشد! پس شروع کنید. ورزشی را برگزینید که از انجام آن لذت می‌برید. سپس آن را با فرزند خود به اشتراک بگذارید. اگر زیاد اهل ورزش نیستید، عیبی ندارد. از همین حالا می‌توانید شروع کنید.
شرایطی مهیا کنید که بیشتر راه بروید
به عنوان مثال، وقتی به خرید می‌روید، اتوموبیل خود را کمی دورتر از ورودی فروشگاه پارک کنید. به علاوه، بهتر است به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنید. برای ورود به فروشگاه با کودک مسابقه دهید تا ببینید چه کسی زودتر داخل می‌شود.
پیدا کردن ورزش مناسب برای کودک
با یافتن یک فعالیت بدنی مناسب برای کودک، خود را محک بزنید. فعالیتی را برگزینید که او را به وجد آورد. ورزشی را به او پیشنهاد بدهید که بتواند در آن موفق باشد و از آن لذت ببرد. اگر در فوتبال موفق نیست، بگذارید بسکتبال، شنا، رقص و یا هنرهای رزمی را امتحان کند.
در انتخاب فعالیت‌های ورزشی به توانایی کودک توجه کنید. تحقق این امر با افزایش سن دشوار می‌شود. برنامه‌های ورزشی مختلفی برای کمک به نخبگان ورزشی وجود دارد. همیشه بیشترین توجهات معطوف ورزشکاران حرفه ای است و بچه‌هایی که عملکرد متوسطی دارند، اغلب نادیده گرفته می‌شوند. این مسئله بر اعتماد به نفس نوجوانان تاثیر منفی می‌گذارد.
در هر سنی به کودک یاد دهید تحرک داشته باشد
هیچ وقت برای ورزش کردن دیر نیست. در ادامه، نکاتی برای کمک به کودک در مسیر خودباوری ورزشی ارائه شده است که در هر سنی کاربرد دارد.
بچه‌های خردسال
مهارت‌های خود را به اشتراک بگذارید. بچه‌های کوچک‌تر اغلب دوست دارند مهارت‌های حرکتی خود را ارتقا دهند. بنابراین با صبر و حوصله به آنها دوچرخه سواری، اسکیت یا شنا بیاموزید.
آنها را به بیرون رفتن تشویق کنید. بیرون رفتن تحت نظارت والدین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بیرون رفتن به کودکان فرصت بازی و سرگرمی می‌دهد.
کودکان و نوجوانان مدرسه‌ای
آنها را در تیم‌های ورزشی مخصوص کودکان نام نویسی کنید. به کودک اجازه دهید ورزش‌های مختلف را امتحان کند و فعالیتی را برگزیند که بیشتر برایش سرگرم کننده است.
حامی کودک باشید و او را تحت فشار نگذارید. در رویدادهای ورزشی مخصوص کودکان شرکت کنید، اما جزء آن دسته از والدین نباشید که دائم به داور اعتراض می‌کنند.
بچه‌های بزرگ‌تر
برنامه‌های ورزشی تقویتی را امتحان کنید. این برنامه‌ها به ورزشکاران جوان کمک می‌کنند تا قدرت، سرعت و چابکی خود را ارتقا دهند.
تیمی درست کنید که کسی از آن جا نماند. این امر به کودکان راهنمایی و دبیرستان کمک می‌کند عملکرد بهتری داشته باشند. هر کودکی می‌تواند در صورت تمایل در این تیم‌ها حضور پیدا کند.
منبع: webmd

بچه‌های چندساله نباید ورزش کنند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ