راز موفقیت در ایجاد تغییر در زندگی

مهرناز زاوه
اکثر ما سر کار یک شخصیت و در خانه شخصیت دیگری داریم. یافته‌ها نشان می‌دهد که تغییر محیط ساده‌تر از تغییر خودمان است.

تحقیقات اخیری که در حوزه‌ی روانشناسی انجام شده نشان می‌دهد ما انسان‌ها، پارادوکس‌های جالبی هستیم و از طرفی، وقتی به دوران بزرگسالی می‌رسیم بخشی از شخصیت‌مان تا پایان عمر بدون تغییر باقی می‌ماند. ما یک سری کارهای مشابه را همیشه انجام می‌دهیم – و در واقع احساساتمان هم یک شکل خواهد بود. اما از سویی دیگر هر روز رفتارمان را به واسطه‌ی محیط‌های مختلف تغییر می‌دهیم. اکثر ما سر کار یک شخصیت و در خانه شخصیت دیگری داریم. یافته‌ها نشان می‌دهد که تغییر محیط ساده‌تر از تغییر خودمان است. روش‌های زیادی برای تغییر محیط وجود دارد که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.
۱.طبیعت، از خلاء بیزار است
وقتی تلاش می‌کنید تا زندگی‌تان را تغییر دهید، این بدان معناست که نمی‌توانید چیزی را که بخش مهمی از زندگی‌تان است نادیده گرفته و خلاء بزرگی را به جا بگذارید. اگر دوست دارید به جای تماشای تلویزیون در صبح، ورزش کنید سعی کنید دستگاه تردمیل را کنار تلویزیون خود بگذارید. اگر شب‌ها به خاطر تنهایی غذای زیادی می‌خورید و کمی به شما احساس بهتری می‌دهد، این کار را در نیمه شب انجام دهید که غذای زیادی در دسترستان نباشد.
۲.همه چیز را ساده تلقی کنید 
تغییر عادت‌ها و رفتارها به اندازه کافی کار سختی است، پس شما دیگر سخت تَرش نکنید. نکته‌ی مهم این است که باید سعی کنید غرورتان را زیر پا بگذارید تا بتوانید با ضعف‌هایتان روبرو شوید به جای آنکه آنها را انکار کنید.
۳.سعی کنید در بازی موفق شوید
تحقیقات نشان می‌دهد که شما می‌توانید برای کمک به تغییر رفتارهای مشکل ساز، برای خودتان پاداش و تنبیه پولی در نظر بگیرید. این استراتژی‌ها مستلزم آن است که محیط خود را به نحوی تغییر دهید که شکست برایتان دردناک باشد تا به این روش انگیزه پیدا کنید تا به تغییری که در تلاش برای اِعمال آن هستید پایبند باشید. 
منبع: mayoclinic

مطالعه این چند خط زندگی شما را زیبا خواهد کرد!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ