بهترین و بدترین مواد غذایی برای مو-قسمت اول

مهرناز زاوه
موی شما تشنه غذای سالم است! به جای تکیه به شامپوها و محصولاتی از این دست از موادی استفاده کنید که هم برای رژیم لاغری‌تان مناسب است و هم برای موهایتان.

موی شما تشنه غذای سالم است! به جای تکیه به شامپوها و محصولاتی از این دست از مواد زیر استفاده کنید که هم برای رژیم لاغری‌تان مناسب است و هم برای موهایتان. این یعنی یک برد دو طرفه. ژنتیک، سن، هورمون‌ها، کمبود مواد مغذی و آنچه می‌خورید، از جمله عوامل اصلی تاثیرگذار بر موهای شما هستند اما غذایی که می‌خورید یکی از معدود چیزهایی است که می‌توانید با آن موهایتان را کنترل کنید. اگر موهایتان نازک شده و یا در آستانه نازک شدن و کم شدن است، قطعا نمی‌خواهید با مصرف غذاهای مضر این وضعیت را بدتر کنید. با خوردن غذاهای مقوی و تایید شده توسط مراجع علمی و دوری از خوردنی‌های مضر می‌توانید بر ضخامت، رشد یا ریزش، درخشانی و همچنین احتمال سفید شدن آنها تاثیر بگذارید.
روغن بادام
روغن بادام حاوی گروه متنوعی از مواد مغذی اعم از پروتئین، چربی‌های سالم و ویتامین‌‌های خاصی است که همگی با سلامت موها مرتبط هستند. وجود ویتامین E در دانه‌های بادام به حفظ ضخامت و درخشندگی موها کمک می‌کند.
نارنگی
نارنگی از دو جهت برای موهای شما مفید است: ویتامین C موجود در آن سبب تسهیل جذب آهن در بدن می‌شود. به علاوه، ویتامین B12 آن سبب تحریک رشد و کاهش ریزش مو می‌شود و فرآیند سفید شدن موها را کندتر می‌کند.
اسفناج
در برخی از موارد (به خصوص برای زنان)، کمبود مواد معدنی علت اصلی ریزش مو است. دکتر کارولین جیکوب در این باره می‌گوید: «بسیار مهم است که مطمئن شوید ریزش موی شما به دلیل کمبود چیزی در رژیم غذایی شما نیست. ما سطح پروتئین، آهن، ذخیره سازی آهن، ویتامین D و چند فاکتور دیگر را اندازه‌گیری می‌کنیم تا مطمئن شویم کمبودی از این لحاظ ندارید.» اسفناج سرشار از آهن و حاوی سبوم است که مانند یک کاندیشنر طبیعی عمل می‌کند. این برگ‌های سبز همچنین حاوی امگا۳، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن هستند که همگی به حفظ درخشندگی  و سلامت موها کمک بسیاری می‌کنند. 
ماست یونانی
آیا تا به حال به سر مجسمه‌های متعلق به یونان باستان دقت کرده‌اید؟ همیشه یک دسته موی ضخیم، پر پشت و مجعد روی سر مجسمه‌ها می‌بینید. ممکن است دلیل آن مصرف ماست غلیظ و غنی از پروتئینی باشد که از ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح توسط مردم یونان استفاده می‌شده است. ماست یونانی سرشار از ویتامین B5 است که به گردش خون بهتر در سطح پوست و رشد مو کمک می‌کند.
سالمون
بدن انسان کارهای عجیب و غریبی انجام می‌دهد؛ مثلا می‌تواند نور خورشید را به ویتامین D تبدیل کرده و از آن برای تقویت استخوان‌ها استفاده کند. اما نمی‌تواند امگا ۳ تولید کند. امگا۳ ضد التهاب است. اگر التهابی در بدن دارید که موجب ریزش مو شده ، امگا۳ می‌تواند به شما کمک کند. بهتر است که امگا۳ را از منابع طبیعی مانند ماهی سالمون، ساردین و خال مخالی تهیه کنید.
منبع: eatthis

روش‌های آسان برای ایمن کردن مو در زمستان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ