اشتباهاتی که هنگام مصرف شیک‌ پروتئین مرتکب می‌شوید

مهرناز زاوه
مصرف شیک‌های پروتئین یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تقویت سریع عضلات و کاهش زمان ریکاوری (یا بازیابی) است. اما به خاطر داشته باشید که وارد کردن پروتئین زیاد به بدن به همان میزان مسئولیت‌های زیادی با خود به همراه دارد.

مصرف شیک‌های پروتئین یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تقویت سریع عضلات و کاهش زمان ریکاوری (یا بازیابی) است. اما به خاطر داشته باشید که وارد کردن پروتئین زیاد به بدن به همان میزان مسئولیت‌های زیادی با خود به همراه دارد. اگر آنها را با دقت استفاده نکنید می‌تواند به بازوها و شکمتان آسیب وارد کند. در اینجا به نکاتی درباره‌ی آنها اشاره می‌کنیم.
بیش از اندازه همه چیز را قاطی می‌کنید
آیا شیر را همراه با میوه‌ی خشک شده و کمی کره‌ی بادام زمینی مخلوط می‌کنید و می‌خورید؟ پس در اشتباهید. اگر شِیکی را که برای خود درست می‌کنید از چنین موادی پر کنید، در واقع مانع از رسیدن کالری لازم به بدنتان می‌شوید. راه حل آن است که از موادی استفاده کنید که قند کمی دارند چرا که باعث می‌شود عضلاتتان تقویت شود.
خیلی ساده خودتان را گول می‌زنید
وقتی صحبت از پودرهای پروتئین می‌شود، هیچ چیزی ارزان‌تر و بهتر از آنها جواب نمی‌دهد. اگر شِیک شما حاوی پودر غلیظ با قیمت ارزان باشد، پس بهتر است بدانید چیزی خریده‌اید که سرشار از چربی و کربوهیدرات است. راه حل، استفاده از پروتئین ایزوله است. با آنکه قیمتش کمی بالاتر است، اما وقتی پودر آن را تهیه کنید، نتایجش را خواهید دید. این پودر حاوی پروتئین خالص بدون افزودنی‌های غیرلازم است.
زمان‌بندی‌تان اشتباه است
قبل یا بعد از تمرین؟ بسیاری از افراد به اشتباه بر این باورند که تا زمانی که پروتئین در سیستم غذایی موجود باشد، دیگر مشکلی وجود ندارد و همه چیز مرتب است. اما وقتی صحبت از تمرینات تکمیلی به میان می‌آید زمان مصرف این پروتئین‌ها اهمیت بالایی پیدا خواهد کرد. راه حل مسئله این است که ظرف یک ساعت بعد از تمرین آن را بخورید. چرا که مناسب‌ترین زمان برای تقویت عضلات و تغذیه  ی آنها و سوخت‌رسانی برای ترمیم و بازیابی است که به رشد سریع‌تر آنها می‌انجامد.
منبع: shape

شیک پروتئین چطور لاغر می‌کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ