پنکیک چگونه به درمان آب سیاه چشم کمک می‌کند؟

مهرناز زاوه
محققان بعد از بررسی بافت‌ها و الگوهای پنکیک دریافتند که برای ارتقای روش‌های مربوط به جراحی جهت درمان آب سیاه چشم می‌توانند از آن کمک بگیرند.

محققان بعد از بررسی بافت‌ها و الگوهای پنکیک دریافتند که برای ارتقای روش‌های مربوط به جراحی جهت درمان آب سیاه چشم می‌توانند از آن کمک بگیرند. شکل ظاهری پنکیک بسته به این است که آب حین فرآیند پخت و پز چگونه از خمیر خارج شده و البته این میزان با توجه به ضخامت خمیر می‌تواند متفاوت باشد. درک خواص فیزیکی این فرآیند می‌تواند به درست کردن کامل پنکیک کمک زیادی کرده و از طرفی دیدگاه‌های مهمی درباره‌ی تأثیر متقابل لایه‌های انعطاف پذیر آن، مانند همان لایه‌های انعطاف پذیر موجود در چشم، با مایعات و بخار واردشده در آن به دست دهد.
یکی از محققان در این زمینه می‌گوید: ما دریافتیم که میزان تغییرات در بافت‌ها و الگوهای به دست آمده از تفاوت‌های موجود در چگونگی گریز و خارج شدن آب از خمیر حین پخت، تا حد زیادی به ضخامت و گستردگی آن ارتباط دارد. در این زمینه، محققان دستورالعمل پخت ۱۴ پنکیک متفاوت را از سرتاسر دنیا مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند که پنکیک‌های ضخیم و تقریبا کروی مانند پافرتجسِ هلندی نسبت عرض به طول آن ۳ بوده در شرایطی که در پنکیک‌های نازک و بزرگ فرانسوی این میزان برابر ۳۰۰ است. نازک‌ترین خمیرها با درجه ی فِر ۲۰۰ تا ۲۲۵ از پنکیک‌هایی با سطح کف رنگی با لکه‌های تیره به دست می‌آید. این تیم تحقیقاتی دریافت که ویژگی‌های پخت پنکیک پیچیده بوده اما در کل به یکی از این دو روش انجام می‌شود. اگر خمیر به راحتی در تابه پهن شود، در نهایت سطح پنکیک بسیار نرم خواهد شد و میزان سوختگی آن هم کمتر خواهد بود در حالی که جریان بخار باعث کاهش گرمای تابه می‌شود.
در حال حاضر محققان روی روش‌های بهتر جراحی برای درمان بیماری آب سیاه چشم کار می‌کنند که ناشی از تجمع فشار به خاطر مایعات در چشم است. برای درمان این مسئله، جراحان یک مسیر خروجی را برای این مایع از طریق برش دقیق لایه‌های انعطاف پذیر صلبیه ایجاد کردند.
منبع: thehealthsite

آب سیاه چشم را جدی بگیرید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ