شانس بچه‌دار شدن افراد زیر ۲۵ سال مبتلا به سرطان چقدر است؟

مهرناز زاوه
مردان زیر ۲۵ سالی که دچار سرطان می‌شوند نسبت به افرادی که دچار این وضعیت نمی‌شوند، احتمال بچه‌دار شدنشان بسیار کمتر است.

مردان زیر ۲۵ سالی که دچار سرطان می‌شوند نسبت به افرادی که دچار این وضعیت نمی‌شوند، احتمال بچه‌دار شدنشان بسیار کمتر است. از طرفی احتمال ازدواج در بین این افراد نسبت به افراد هم سن و سالشان که دچار سرطان نیستند، خیلی پائین‌تر است. با این وجود، اگر ازدواج کنند احتمال بارورسازی در آزمایشگاه برای بچه‌دار شدن در مقایسه با مردانی که سرطان ندارند، سه برابر بیشتر است. کاهش حس پدرانگی در بیماران مردی که سرطان دارند در بین افرادی که از این بیماری‌ها جان سالم به در بردند دیده شد: سرطان بیضه، تومورهای مغزی، لنفوم، سرطان خون و سرطان استخوان.
بچه‌های افرادی که از سرطان جان سالم به در برده‌اند، خطر مرگ زودهنگام یا ناهنجاری‌های ارثی در آنها چندان بالا نیست. محققان معتقدند نشانه‌هایی از تولد زودهنگام یا کاهش وزن هنگام تولد در نوزادان این افراد دیده نشده است. با توجه به پیشرفت‌های حاصل شده در سازماندهی‌های درمانی و حمایت از روند درمان در این زمینه، تعداد افرادی که بعد از درمان سرطان در دوران خردسالی، بلوغ و جوانی زنده ماندند طی دهه‌ی اخیر ۸۰ درصد افزایش یافته است. 
منبع: thehealthsite

نشانه‌های سرطان پروستات که همه مردان باید بدانند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ