نشانه‌های سرطان پروستات که همه مردان باید بدانند

مهرناز زاوه
رشد سرطانی در اکثر موارد در روال جنسی شما تأثیر گذاشته و باعث نعوظ ناقص و انزال دردناک می‌شود.

سرطان پروستات عبارت است از ایجاد سلول‌های سرطانی در پروستات که می‌تواند باعث انسداد در دستگاه ادراری یا متاستاز به سایر اعضاء بدن شود. در کشورهای پیشرفته سرطان پروستات شایع‌ترین سرطان پس از سرطان پوست ومرگ آورترین سرطان در مردان پس از سرطان ریه است. در اینجا به برخی نشانه‌های شایع این سرطان اشاره می‌کنیم.
وجود خون در ادرار: 
این نشانه‌ای خطرناک است. وقتی سلول‌های سرطانی در غده‌ی پروستات ایجاد می‌شود، می‌تواند بر رگ‌های خونی آسیب وارد کرده و به خونریزی بیانجامد. برخی مواقع خون ممکن است در زمان انزال همراه با مایع منی خارج شود.
عدم توانایی در ادرار کردن: 
وجود تومور در این غده می‌تواند در روند عملکرد عادی بعضی چیزها مثل ادرار کردن اختلال ایجاد کرده و بر مجرای ادراری شما فشار وارد کند.
تأخیر در ادرار: 
اگر ادرارتان دیر آمده یا مجبورید فشار زیادی برای خارج کردن آن وارد کنید به این مشکل «ادرار با تأخیر» گفته می‌شود و زمانی رخ می‌دهد که تومور موجود در این ناحیه شروع به رشد کند. هر چه تومور بزرگتر باشد، برای خالی کردن خود باید فشار بیشتری وارد کنید.
عدم کنترل ادرار: 
اگر تومور شما به طور پیشرونده‌ای رشد کند می‌تواند مجراهای ادراری را با وارد آوردن فشار بر میزراه ببندد. این مسئله به ریختن تدریجی ادرار یا خارج شدن اضافه‌ی آن می‌انجامد که ممکن است آزاردهنده باشد.
تکرر ادرار: 
از آنجایی که ممکن است کمی ادرار در مثانه‌ی شما باقی مانده باشد، احتمالا این نیاز را می‌بینید که مجددا ادرار کنید و این باعث می‌شود که بخواهید چند بار برای این کار به دستشویی بروید. این مسئله اغلب در شب رخ داده و مسلما در روند خواب فرد اختلال ایجاد می‌کند.
نعوظ ناقص: 
رشد سرطانی در اکثر موارد در روال جنسی شما تأثیر گذاشته و باعث نعوظ ناقص و انزال دردناک می‌شود.
کمردرد: 
در افرادی که از سرطان پروستات رنج می‌برند، کمردرد بسیار شایع است. اما این مسئله اغلب نادیده گرفته می‌شود. با همه‌ی اینها، ممکن است کسی هنگام انزال یا رسیدن به ارگاسم، درد کمر حس کند که می‌تواند نشانه‌ی بدی باشد.
(منبع: medicinenet)

افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان مبتلا به طاسی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ