هوای تهران غبار آلود می شود

پانته آ توتونپیان
از بعد از ظهر امروز گردو غبار وارد شده از غرب کشور، تهران را نیز با غلظت های پایین تحت تاثیر قرار می‌دهد.

با توجه به اطلاعات دریافت شده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران طی 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 ظهر امروز  هوای پایتخت در شرایط سالم قرار داشته و همچنین متوسط شاخص ایستگاه هابرای ذرات معلق با قطر کمتر از  2/5 میکرون با شاخص‌های غلظت آلاینده‌های عدد 74 بوده است.

 با توجه به گزارش سازمان هواشناسی از اواخر بعدازظهر امروز گردو غبار وارد شده از غرب کشور، تهران را نیز با غلظت های پایین تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

با ورود گردوغبار به استان تهران بهتر است تا افرادی که دچار بیماری‌های ریوی،قلبی و حساسیت هستند، از تردد در محل‌های آلوده شهر خودداری کنند.

الودکتر توصیه می کند مصرف موادغذایی که می‏‌توانند شدت اثر آلودگی هوا و گرد و غبار را بر سلامت بدن به‌خصوص سلامت ریه‏‌ها افزایش دهند را بیشتر مصرف کنید. از مهم‌ترین عواملی که می‏‌توانند روی آلودگی‏‌های محیطی اثر بگذارند و برای سلامت مفید باشند، می‏‌توان به آنتی‏‌اکسیدان‏‌ها از جمله ویتامین Aو پیش‏ساز آن یعنی بتاکاروتن اشاره کرد. منابع غنی این آنتی‏‌اکسیدان‏ شامل جگر، هویج و کره است. این ویتامین با تقویت استحکام غشاها و مخاط‏‌ها از جمله دستگاه تنفسی، باعث مقاومت بدن در برابر آلاینده‏‌ها می‏‌شود. ویتامین C هم در کلم‌بروکلی، گریپ‏فروت، مرکبات، گوجه‏‌فرنگی و فلفل دلمه‏‌ای به فراوانی یافت می‏‌شود. این ویتامین با کمک به ساخت کلاژن، استحکام بافت‏‌های بدن را افزایش می‏‌دهد و با آثار اکسیدکنندگی آلاینده‏‌ها که باعث آسیب به بافت‏های مختلف بدن می‏‌شود، مقابله می‏‌کند. ویتامین E نیز آنتی‏‌اکسیدانی است که در روغن‏‌های گیاهی، سبزی‌های برگ سبز، غلات کامل، جوانه غلات، زرده تخم‏‌مرغ و کره وجود دارد. این ویتامین هم با عوامل اکسیدانی موجود در محیط اطراف مقابله می‏‌کند. در نهایت نیز می‏‌توان سلنیوم را نام برد که در تخم‏‌مرغ، پیاز، سیر و غلات کامل موجود است.

منبع : خبرگزاری میزان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
Reza roshan

Reza roshan

1394-12-01 - 15:47 پاسخ

به نظر شما فقط مردم تهران انسانند ؟ شما هیچ توصیه ای برای خوزستانی ها که در بطن این ماجرا قرار دارند ندارید؟ اگه راست میگیرد 1 ساعت تو این هوا بیایید خوزستان تا ببینید ما گرفتار چه مصیبتی هستیم و جیکمون هم در نمیاد*