اگر پابرهنه وارد حمام شوید، چه اتفاقی می‌افتد؟

مهرناز زاوه
واقعا چه کسی می‌داند که چه چیزهایی می‌تواند در فضای همیشه مرطوب باشگاه و استخر، منجر به بروز چرک و عفونت شود؟

این موقعیت را در نظر بگیرید: تمرینات ورزشی‌تان را در باشگاه یا استخر انجام داده‌اید و برای اینکه به شلوغی و صف حمام برنخورید می‌دوید سمت حمام تا دوش بگیرید، غافل از آنکه دمپایی پایتان نیست. حالا سعی می‌کنید قدم‌های نرم و کوتاهی روی نوک پا بردارید و تا در این فضای بسته که کف آن سرد و کثیف است پایتان به مو و یا آبِ عرق دیگران نخورد.
نگرانی شما بابت چیست؟ قارچ‌، زگیل و … واقعا چه کسی می‌داند که چه چیزهایی می‌تواند در فضای همیشه مرطوب باشگاه و استخر، منجر به بروز چرک و عفونت شود؟ 
بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد: احتمالا آن روز، یکی از بدشانس‌ترین آدم‌های روی زمین هستید، اما چیزی که واقعا دوست ندارید رخ دهد این است که در آن فضای سربسته، جایی از پایتان دچار خراش شود: مثلا پایتان به گوشه‌ی تیز لبه‌ی حمام گرفته یا آن را روی یک تکه ناخن می‌گذارید. این ناخن سرشار از باکتری است، بنابراین دچار عفونت عمیقی می‌شوید که برای درمان باید به بیمارستان مراجعه کنید.
احتمالا چه اتفاقی رخ می‌دهد: شما احتمالا دچار عفونت قارچی یا زگیل پا می‌شوید. اغلب قارچ‌ها در محیط‌های مرطوب زندگی می‌کنند. و قادرند روی پوست شما بنشینند و اگر تاول یا بریدگی روی پوستتان نباشد می‌توانند به تدریج حضورشان را نشان دهند. در برخی مواقع اگر کفشتان خیلی عرق کرده باشد هم ممکن است این مشکل رخ دهد. البته می‌توان با استفاده از راهکارهایی مانند چند هفته مالیدن کرم برای مبارزه با عفونت قارچی و استفاده از لیزر یا جراحی برای بردشان زگیل‌ها به سادگی این دو بیماری را درمان کرد.
منبع: thehealthsite

راهکارهای درمانی ساده برای عفونت قارچی پا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
زبان دراز

زبان دراز

1394-12-02 - 13:57 پاسخ

لیزمیخوریدوباباسن محکم زمین میخورید