سر کار احساس مریضی می‌کنید؟ تقصیر مدیرتان است

مهرناز زاوه
مدیران در ایجاد بهترین فضای کاری، اصلاح رفتار کارمندان و نیز ارتقای سلامت و تندرستی آنها نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند. با این حال، تحقیقات جدید نشان می‌دهد مدیران باید از انگیزه‌ی کافی برخوردار باشند تا بتوانند بر ایجاد فضای کاری سالم‌تر تمرکز کنند.

رهبری قوی و کارآمد و مؤثر در هر محیط کاری لازم و ضروری است. مدیران در ایجاد بهترین فضای کاری، اصلاح رفتار کارمندان و نیز ارتقای سلامت و تندرستی آنها نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند. با این حال، تحقیقات جدید نشان می‌دهد مدیران باید از انگیزه‌ی کافی برخوردار باشند تا بتوانند بر ایجاد فضای کاری سالم‌تر تمرکز کنند. ارتقا و افزایش تندرستی و سلامت و انگیزه‌ی کارمندان با اختصاص ۱۰ درصد از حقوق مدیریت به مسئله سلامت به دست می‌آید.
به جای تمرکز بر نتیجه‌ی سلامت و تندرستی فردی، پیشنهاد ما این است که اگر مدیران انگیزه‌ی این مسئله را پیدا کنند تا بتوانند فضای کاری سالم‌تری را به منظور تحقق فعالیت‌هایی مانند نصب دستگاه آب سردکن، فراهم کردن اسنک‌های سالم در نشست‌ها و جلسات، و تشویق ایجاد تعادل بین کار و زندگی ایجاد کنند، به نتیجه‌ی بهتر و مؤثرتری خواهند رسید.
این حرکت مستلزم آن است که بتوان تلنگری به قابلیت مدیر وارد کرد تا تیم  خود را به سمت تندرستی پیش برده و در نتیجه در ارتباط با ایجاد فرهنگ سلامتی در فضای کاری، بار سنگینی بر دوش متحمل شده و تعادل را به نفع کارمندان سالم‌تر برقرار کند.
در این تحقیق که بر روی ۲۷۰ فرد بزرگسال با سِمت مدیر انجام گرفت مشخص شد ۶۸ درصد طرفدار این ایده بودند که فعالیت‌های مربوط به تندرستی کارمندان‌شان مورد ارزیابی قرار بگیرند. 
منبع: mayoclinic

راه‌هایی برای افزایش تمرکز در محل کار

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ