راه‌هایی برای افزایش تمرکز در محل کار

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان می‌دهد که افراد به طور متوسط می‌توانند تنها نزدیک به ۲۵ درصد بر کاری که انجام می‌دهند تمرکز کنند. ما به شما روش‌هایی را نشان می‌دهیم که به کمک آنها می‌توانید تمرکزتان را افزایش دهید.

تحقیقات نشان می‌دهد که افراد به طور متوسط می‌توانند تنها نزدیک به ۲۵ درصد بر کاری که انجام می‌دهند تمرکز کنند.  ما به شما روش‌هایی را نشان می‌دهیم که به کمک آنها می‌توانید تمرکزتان را افزایش دهید.
خاموش کردن تلفن همراه
وجود تلفن در محل کار به معنای آن است که نباید از تلفن همراهتان استفاده کنید. سیاست کاری هر شرکتی بر همین مبنا است. به گزارش نشریه علوم عصب‌شناسی و مطالعات رفتاری، کار کردن با تمرکز بالا باعث می‌شود که هیپوکامپ مغز به طور کامل درگیر کار شود و دقت کارمند در انجام وظایفش افزایش یابد. توییتر، انتقال فایل‌های شخصی و سایر امور باید به ساعات دیگری موکول شوند.
ایمیل کاری خود را عوض کنید
پس از تلفن همراه، نوبت به آدرس ایمیل می‌رسد که بزرگترین دشمن تمرکز در محل کار است. به گزارش دانشگاه لافبورو، هر کارمند انگلیسی ۳۶ بار در ساعت ایمیل شخصی خود را چک می‌کند. از این رو، می‌توانید از تکنیک‌هایی مانند اضافه کردن NRN (عدم نیاز به پاسخگویی) به پایان ایمیل‌ها و لغو کردن اعلانات صندوق پستی برای جلوگیری از هدررفت وقت استفاده کنید. این امر به افزایش تمرکز، کاهش فشار خون و سطح استرس منجر می‌شود.
ورزش کنید
محققان دانشکده پزشکی هاروارد دریافتند که ۳۰ دقیقه ورزش روزانه به مدت پنج روز در هفته باعث آزاد شدن یک ماده شیمیایی به نام فاکتور نوروتروفیک مغزی می‌شود. این ماده موجب ارتقای عملکرد مغز شده و به شما کمک می‌کند که در طول روز بر روی کارتان تمرکز کنید. این مسئله یکی از عوارض جانبی مطلوب ورزش کردن است.
کمی هوا بخورید
هوای تازه موجب باز شدن ذهن می‌شود. از این رو، وقتی در یک دفتر بسته کار می‌کنید، باید به دنبال راهی باشید که از هوای بیرون نیز استفاده کنید. بهترین راه برای استفاده از هوای تازه داشتن یک گلدان پر از گل و گیاه بر روی میز کار است. محققان دانشگاه اکستر دریافتند که اکسیژن حاصل از گل و گیاه باعث افزایش ۳۸ درصدی بهره‌وری در محل کار می‌شود. مغز انسان با استفاده از انرژی و نیروی پاک محیطی عملکرد بهتری دارد.
(منبع: mayoclinic)

۷ راه کاهش اضطراب در محل کار!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ