به این دلایل شغل‌تان شما را چاق می‌کند-قسمت دوم

مهرناز زاوه
مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم در سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد، کارکنان شیفت شب بیشتر از کارکنانی که در شیفت صبح کار می‌کنند و در معرض خطر افزایش وزن قرار دارند.

همانطور که در قسمت اول گفتیم تحقیقات نشان می‌دهد شیوه کار شما می‌تواند باعث بروز آسیب‌های جدی به سلامت‌تان شود، زیرا:
خوردن را فراموش می‌کنید
احتمال دارد پس از پایان کار و رسیدن به خانه یک وعده غذایی کامل و بزرگ بخورید؛ یا ممکن است اصلا سراغ غذا نروید و به چیزهایی که در طول روز خورده‌اید بسنده کنید. حالت اول چندان مشکل ساز نیست، اما حالت دوم خطرناک است. وقتی کمتر از حد لازم غذا بخورید، توده عضلانی خود را از دست خواهید داد. این امر موجب کاهش سوخت و ساز بدن و افزایش وزن خواهد شد.
همیشه از آسانسور استفاده می‌کنید
وقتی اتاق کارتان در طبقه ۹، اتاق جلسات در طبقه ۴ و اتاق اداری در طبقه ۵ باشد، راهی جز استفاده از آسانسور باقی نمی‌ماند. چنین شرایطی به شما اعتماد به نفس کاذب می‌دهد و طوری احساس می‌کنید که انگار تمام روز را دویده‌اید.
در محل کار استرس دارید
وقتی در محل کار استرس دارید، شانس چاقی‌تان افزایش می‌یابد، چون به احتمال زیادی وقتی به خانه بر‌می‌گردید، دیگر بیرون نمی‌روید. مطالعه منتشر شده در مجله اپیدمیولوژی آمریکا نشان می‌دهد افرادی که در محل کار استرس دارند، معمولا پس از اتمام کار فعالیت بدنی زیادی ندارند.
به دستگاه‌های خودکار فروش خوراکی دسترسی آسان دارید
اگر دلایلی که پیش از این ارائه شدند، کافی نیستند؛ باید بدانید که وجود یک دستگاه خودکار فروش خوراکی در نزدیکی محل کار به تنهایی موجب افزایش وزن شما می‌شود. اغلب افراد وقتی مشغول کار هستند و زمان آزاد ندارند، از این دستگاه‌ها خرید می‌کنند که پر از تنقلات و خوراکی‌های ناسالم هستند.
در یک فرهنگ ناسالم کار می‌کنید
خیلی‌ها با همکاران نامناسب و مدیرانی کار می‌کنند که تمام حرکات کارمندان را تحت نظر دارند. این عوامل استرس‌زا بوده و علاوه بر ایجاد سردرد، ناراحتی معده، فشار خون بالا، درد قفسه سینه و اختلالات خواب و فشار خون، باعث کند شدن سوخت و ساز مواد غذایی در بدن می‌شود.
مسئولیت‌های زیادی دارید
استرس طولانی مدتی که به دلیل مسئولیت‌های زیاد کاری به شما وارد می‌شود، تاثیر بسزایی بر افزایش وزن می‌گذارد. چون وقتی تحت فشار هستید، احتمال بیشتری دارد که از رفتن به باشگاه خودداری کرده و وقتتان را با فعالیت‌های کم تحرکی مثل تماشای تلویزیون بگذرانید.
شب کار هستید
مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم در سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد، کارکنان شیفت شب بیشتر از کارکنانی که در شیفت صبح کار می‌کنند و در معرض خطر افزایش وزن قرار دارند.  
آب نبات و کیک در محل کار دائما جلوی چشمتان هستند
وجود خوراکی‌های بی‌ارزش در محل کار یک امر رایج است. وقتی تحت فشار هستید، گرسنه‌اید یا صرفا دنبال چیزی می‌گردید که حالتان خوب شود، محال است که از خوردن این خوراکی‌ها صرف نظر کنید.
در دفاتر کاری باز مشغول هستید
دفاتر کاری باز ایده خوبی هستند؛ اما کسانی که در این دفاتر کار می‌کنند، ۶۲ درصد بیشتر از سایر کارکنان مریض می‌شوند. این نتیجه از طریق مطالعه بر روی ۲۴۰۰ کارمند دانمارکی در سال ۲۰۱۱ به دست آمده است.
خیلی به ساندویچ وابسته هستید
خوردن نان سفید سایز دور کمر را افزایش می‌دهد؛ مشکل دیگر ساندویچ این است که پروتئین مورد نیاز شما را تامین نمی‌کند. خوردن پروتئین اشتهای شما را کاهش می‌دهد و سوخت و ساز بدن را تقویت می‌کند.
به نوشابه‌های رژیمی علاقه دارید
نوشیدن نوشابه‌های رژیمی در ساعات پایانی کار ایده خوبی به نظر می‌رسد؛ اما مطالعات دانشگاه مرکز علوم بهداشت تگزاس نشان می‌دهد افرادی که نوشابه‌های رژیمی می‌نوشند، در مقایسه با کسانی که به این نوشیدنی‌ها علاقه ای ندارند، ۷۰ درصد بیشتر شانس چاق شدن دارند.
عاشق این هستید که ساعت ۳ بعد‌ از‌ ظهر قهوه بنوشید
هیچ‌کس جرأت ندارد شما را از نوشیدن قهوه صبحگاهی و قهوه پیش از ظهر منع کند؛ اما آیا می‌دانید با نوشیدن قهوه چه اتفاقاتی در بدن می‌افتد؟ اگر بدانید، شاید از نوشیدن قهوه در ساعت ۳ بعد از ظهر صرف نظر کنید. بر اساس یافته‌های به دست آمده از  مطالعه‌ای که در مجله علوم کشاورزی و شیمی مواد غذایی منتشر شده است، کافئین موجود در قهوه باعث مقاومت به انسولین شده و میزان انباشت چربی در بدن را افزایش می‌دهد.
منبع: eatthis

بهترین زمان خوردن ناهار در محل کار

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ