کثیف ترین چیزها در رستوران که نباید به آنها دست بزنید!(قسمت2)

پانته آ توتونپیان
درصد قابل توجهی از مردم می گویند که، حداقل هفته ای یکبار به رستوران می روند. اما باید مراقب باشید، به برخی چیزها در رستوران که کثیف ترین چیزها در رستوران هستند نباید دست بزنید.

قسمت اول این مقاله را از اینجا بخوانید

5- ظرف سس گوجه و نمک و فلفل

این ظروف به احتمال زیاد هرگز تمیز نشده اند و اگر هم تمیز شوند، معمولا با همان دستمال پاک کننده میزو صندلی و سینی رستوران که در سینکی کثیف شسته شده تمیز خواهند شد.علاوه بر این غیر ممکن است که بفهمید قبل شما چه کسی به آنها دست زده، و اینکه آیا دستهایش را شسته بوده یا نه.

راه حل چیست؟

همراه خود دستمال آنتی باکتریال داشته باشید. اگر به سس گوجه نیاز دارید، ظرف آن را یک بار با دستمال آنتی باکتریال خود پاک کنید.

6- سینی ها 

مانند ظرف نمک و فلفل و منوها، سینی های رستوران ها نیز به ندرت تمیز می شوند و اگر هم تمیز شوند، با همان دستمال معروف تمیز خواهند شد. پیشنهاد می کنیم، زمانی که در یک فست فود غذا می خورید، تا جایی که می توانید از دست زدن به سینی خودداری کنید.

راه حل چیست؟

قبل از دست زدن به غذا از مواد استریل کننده دست استفاده کنید و هرگز تا زمانی که غذای خود را تمام نکرده اید، به سینی دست نزنید.

7- ظروف سلف سرویس ها  

بله ظروف سلف سرویس ها نیز به همان آلودگی هستند که، تصور می کنید. هیچ اطمینانی نیست کهغذای آماده شده در دمای مناسب ( سرد یا گرم ) نگهداری شود و ضمناً غذای باقیمانده در یک سینی یا ظرف، معمولاً روی غذای جدید ریخته و سرو می شود و ابزار سرو غذا معمولاً بارها وبارها بدون شسته شدن مورد استفاده قرار می گیرند. این دو کار سبب انتقال باکتریها از یک ظرف به ظرف دیگر شده و باعث چند برابر شدن میزان باکتریها خواهند شد.

راه حل چیست؟

غذایی که در این رستورانها می خورید، به خطرش نمی ارزد.

8- سرویس های بهداشتی

کاملا روشن است که سرویس های بهداشتی محلی آلوده هستند، اما سرویس های بهداشتی هر رستوران انعکاس میزان تمیزی سایر مکانهای یک رستوران است. بدین منظورمی توانید چک کنید که، آیا برنامه نظافت روزانه سرویسهای بهداشتی در پشت در آنها نصب شده یا خیر؟. همچنین  می توانید از حس بویایی خود کمک بگیرید، اگر سرویسها بوی بدی می دهند، نشاندهنده کثیف بودن رستوران است. همیشه به خاطر داشته باشید، افراد بیماری که حالت تهوع یا اسهال دارند، معمولاً ازسرویس های بهداشتی استفاده می کنند و ممکن است دستانشان را به خوبی شما نشورند.

راه حل چیست؟

دستان خود را با آب و صابون بشویید و با دستمال دستهای خود را خشک کنید. از همان دستمال برای بازکردن درها استفاده کنید و قبل از شروع غذا دستهای خود را با مایع ضد عفونی کننده تمیز کنید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ