بهانه های فرار از ازدواج را بشناسید

a.mahammadi
اگر مردی به حقیقت خواهان ازدواج با دختری باشد، نه تنها وقت به بطالت نمی گذراند و اولویت اول زندگی خود را وصال به آن خانم قرار می دهد بلکه هرگز قصد هتک حرمت وی را ندارد و برای شوخی هم شده، درخواست های نابجا نمی کند.

به گزارش سلامت نیوز، سایت تبیان در پاسخ به دختری که گفته بود دختری تحصیل کرده و زیبا رو هستم، اما نمی دانم چرا با هر پسری برای ازدواج آشنا میشوم متمایل به رسمی کردن رابطه نیست و گاه حتی بعد از یک مدت، با پیشنهادات ناموجهی مواجه می شوم و … چنین نوشته است:

مواظب طریقه آشنایی ها باشید.

شروع رابطه از چه قرار است؟ معمولا چگونگی و کیفیت آشنایی دختر و پسر، از همان ابتدا می تواند عاقبت آن رابطه را مشخص کند.بر دختران فهیم و دانا واجب است بر طریقه آشنایی خود بیش از پیش توجه داشته باشند و شروع رابطه هایشان را بر سست ترین بناهای دوستی و آشنایی برای ازدواج، پایه گذاری نکنند. بی تردید انتخاب یک همسر مناسب آن هم بدون تحقیق و بی اطلاع خانواده، کاری بس سخت و دشوار است و بیش از آن که معنای ازدواج داشته باشد، بوی دوستی و رفاقت می دهد.

روش شناخت تان را اصلاح کنیداگر شما مایل هستید ارتباطتان را هر چه سریعتر رسمی کنید اما طرف مقابلتان مانع آن می شود و با بهانه هایی چون «تا کاملا همدیگر را نشناسیم نمی توانم پیش قدم شوم» یا این که «فعلا شرایطم محیا نیست» و … نسبت به جدی شدن این مساله بی تفاوت بوده و آن را به تعویق می اندازد. شش دانگ حواستان را جمع کنید تا هرگز عمرتان را صرف فردی نکنید که نه تنها نسبت به شما بلکه نسبت به خودش هم بی مسئولیت است. بهتر است بدانید آقایان در روابطی که تعهدی رااحساس نکنند مسیر ازدواج را دنبال نمی کنند و حتی اگر اتفاقی و به ناچار در مسیر ازدواج قرار بگیرند، بعد از ازدواج، همواره به تعهدشان پایبند نبوده و به احتمال زیاد همان رویه تجردی را دنبال خواهند کرد.

خط قرمزها را مشخص کنید

رابطه شناخت بدون اطلاع خانواده همیشه مشکل دار و ناقص است، چه بسا هرچقدر هم شما منطقی باشید در نهایت پس از مدتی، مغلوب احساسات و عواطف تان می شوید.اما اگر همواره اصرار دارید که باید خودتان فرد مقابل را بشناسید لازم است برای این ارتباط حد و مرز تعیین کنید و خطوط قرمز آن را هم برای خود و هم برای ایشان تعریف نمایید. شما به عنوان یک دوشیره با کمالات، باید صحبت راجع به مسائل جنسی را تنها مشروط به نامزدی بدانید و لاغیر، بی تردید اگر پسری شما را برای ازدواج انتخاب کرده باشد، پیشنهاد منطقی تان را می پذیرد.

فعلا شرایط ازدواج ندارم

آقایان در روابطی که تعهدی را احساس نکنند مسیر ازدواج را دنبال نمی کنند و بهانه های مردانه ای از جمله مشغله کاری یا تحصیلی می آورند که دختران را به امید فردایی که ممکن است هرگز رقم نخورد، به انتظار همیشگی می نشاند. خیال و رویا را کنار بگذارید و از فرد مقابلتان بپرسید اگر شرایط ازدواج ندارید چرا پیشنهاد ازدواج می دهید؟ اگر در جواب این پرسش با چنین پاسخی مواجه شدید: «می خواهم همدیگر را خوب بشناسیم تا به محض محیا شدن شرایط ، اقدام کنم» بدانید که این شرایط هیچ وقت آماده نمی شود، پس دور خوش خیالی تان را خط بکشید و به پای این وعده های خام عمر و جوانی و شرافت زنانه تان را نسوزانید.

بخاطر سابقه شکست قبلی، نمی توانم اعتماد کنم

اگر با فردی آشنا شده اید که پیش از شما با کسی یا کسانی در ارتباط بوده و علت جدایی را عدم صداقت و یا بی وفایی و خیانت آن فرد می داند، باید بدانید ایشان با دست آویز شدن به سوابق گذشته خود و بهانه ای به نام بی اعتمادی قصدی جز برقراری رابطه طولانی مدت ندارد. شما بهتر است قاطعانه به او بگویید اتفاقا من هم نمی توانم به راحتی اعتماد کنم، برای همین ترجیح می دهم این رابطه به صورت رسمی و با اطلاع خانواده ادامه یابد. اگر پای حرفتان بایستید و آن پسر نیز رابطه اش را با شما قطع کند، به یقین بپذیرید که برنامه ریزی های وی بر پایه رسمی شدن و ازدواج نبوده است.

منبع: سلامت نیوز

مشاوره برای ازدواج درصد خطا در ازدواج را پایین می آورد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ