ازدواج باعث نارضایتی شما در زندگی می شود!

jalalvand
یک زوج خوشبخت در یک ازدواج موفق برخلاف آنچه ممکن است تصور کنید، زوج کاملی نیستند، بلکه زوجی معمولی هستند که می توانند یکدیگر را با همه تفاوت ها و نیز کاستی هایشان بپذیرند و از بودن در کنار یکدیگر لذت ببرند.

رابطه خوب بر اثر شانس یا اتفاق به وجود نمی آید، بلکه نیاز به توجه، مراقبت، تحمل و صبوری دارد. پس می بینید که اگر سطح توقعاتمان را کمی پایین بیاوریم و به جای منم منم کردن ها و یک طرفه با قاضی رفتن ها، به باهم بودن و ما شدن فکر کنید خیلی راحت تر می توانید ازدواج و درکنار هم بودن و تعهد را درک کنید!

کسانی که بعد از ازدواج احساس می کنند چه رابطه بدی دارند تنها دلیلش نداشتن اطلاع از حقیقت زندگی مشترک در زیر یک سقف است. چون در زیر یک سقف ما نمی توانیم تبدیل به شاهزاده همیشگی رویا شویم و بدون نقش بازی کردن یک زندگی عادی را دنبال خواهیم کرد. ما ازدواج نمی کنیم که خوشبخت شویم ازدواج می کنیم که یک زندگی مشترک سالم را در کنار هم بسازیم و از تلخ و شیرین زندگی با هم لذت ببریم.

رابطه زناشویی به طور طبیعی سرچشمه اصلی ناخوشایندی است! معمولا زنان و مردان نمی دانند چرا نمی توانند آنچه را در روابط خارج از ازدواج تجربه می کنند، در رابطه با همسرانشان نیز پیدا کنند.

از تمام ناراحتی های ناشی از ازدواج چنین استنباط می شود که به رغم جهانی و فراگیر بودن نشان می دهد انتخابی است که برای پیشرفت انسان ضروری است. اکنون با دانستن این نکته انتخاب با شماست؛ خشنودی از ازدواج یا ناخوشایندی؟

اگر به دنبال راهی برای بازسازی یا حفظ زندگی مشترک خود هستید دست از تلاش برای تغییر طرف مقابل تان بردارید. در هر رابطه ای با هرنوع و شکلی، هرکسی فقط می تواند خودش را تغییر دهد و نه هیچ کس دیگر را!

برای انجام دادن این وظیفه، یعنی تغییر دادن دیگری از رفتارهایی کلیشه ای استفاده می کنیم که اگر بعد از ازدواج برای مدت طولانی اعمال می شوند، نه تنها زندگی زناشویی را از بین می برند، بلکه بر سایر روابط هم تاثیر منفی می گذارند.

تمامی کارهایی که انجام می دهیم و همه احساساتی که تجربه می کنیم از جمله همین احساس ناخوشایندی یا بدبختی در زندگی زناشویی، احساس بهتری را تجربه کنیم، باید شیوه و سبک زندگیمان را تغییر دهیم. در اغلب موارد برای این کار، یعنی رفع مشکلات احتمالی با دیگران، باید به رفتارهای خود بیشتر توجه کنیم.

منبع: مجله پزشک شهر

لینک مرتبط: از دیدگاه روانشناسی ازدواج موفق چه تعریفی دارید؟

ازدواج ناموفق چه بلایی سر قلب ما می‌آورد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ