ازدواج ناموفق چه بلایی سر قلب ما می‌آورد؟

مهرناز زاوه
ازدواج ناموفق می‌تواند راه را برای ابتلا به بیماری قلبی باز کند.

رینا شاه – ازدواج موفق می‌تواند کلید یک زندگی شاد باشد، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که یک ازدواج ناموفق می‌تواند راه را برای ابتلا به بیماری قلبی باز کند. 
در تحقیقی که در روزنامه سلامت و رفتار اجتماعی منتشر شد، مشخص شد که تغییرات نامطلوب در کیفیت روابط زناشویی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. این مورد مخصوصا برای زوج‌های مسن‌تر بیشتر از جوان‌ها صادق است و برای زن ها بیشتر از مردان.
تیم پژوهش دانشگاه میشیگان اعلام کرد مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که تاثیرات منفی بیشتر از تاثیرات مثبت‌اند. به عبارت دیگر، ضرری که ازدواج ناموفق برای قلب دارد بیشتر از منفعتی است که ازدواج موفق دارد.
خطر بیماری‌های قلبی عروقی با افزایش فشارخون، تپش قلب شدید، پروتئین واکنشی سی (CRP) و پیامدهای عمومی قلبی عروقی اندازه گرفته شد. این خطر در سنین بالاتر بیشتر مشاهده می‌شود، به این معنی که استرس ناشی از ازدواج ناموفق می‌تواند واکنش‌های شدید قلبی عروقی را در پی داشته باشد. با کاهش مقاومت و افزایش ضعف، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بیشتر می‌شود.
کلینیک مایو گزارش می‌دهد بیماری قلبی شامل طیف وسیعی از شرایط مختلف است که روی قلب اثر می‌گذارند. این بیماری‌ها شامل بیماری‌های عروق خونی مانند بیماری عروق کورنر و مشکلات ضربان قلب یا بی نظمی آن هستند، اما به همین‌ها محدود نمی‌شوند. گرچه بعضی از آن‌ها به ژنتیک مربوط می‌شوند. بسیاری از انواع مختلف بیماری‌های قلبی می توانند با انتخاب شیوه زندگی سالم، پیشگیری و درمان شوند و یا تسکین پیدا کنند. برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی بسیار مهم است که سیگار کشیدن را کنار بگذارید، فشار خون و کلسترول را کنترل کنید، ورزش را فراموش نکنید و مراقب دیابت نوع دوم باشید.
(منبع: dailydigestnews)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ