ترفندهای زیبایی با استفاده از روغن نارگیل-قسمت دوم

مهرناز زاوه
روغن نارگیل دارای خواص ضدقارچ است و استفاده از آن روی ناخن یک کار هوشمندانه است.

در قسمت اول با برخی از کاربردهای روغن نارگیل آشنا شدید. در اینجا موارد دیگری را به شما یاد می‌دهیم.
۶. مرطوب کننده بدن
مطالعه اخیری که بر روی حیوانات انجام شده است، نشان می‌دهد که وقتی از روغن نارگیل خالص به صورت موضعی استفاده می‌شود، زخم‌ها سریع‌تر بهبود می‌یابند و مطالعه دیگری که بر روی انسان‌ها انجام شد نشان می‌دهد که این روغن برای افزایش آب‌رسانی به پوست و کاهش از دست دادن آب پوست‌های خیلی خشک، بسیار موثر است.
اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که احساس می‌کنید روغن نارگیل خیلی چرب است، بهترین جایگزین می‌تواند پیداکردن مرطوب کننده‌ای باشد که روغن نارگیل از مواد تشکیل دهنده اصلی آن است.
۷. تمیز کردن صورت
از آنجایی که روغن نارگیل آنتی باکتریال، ضدقارچ و مرطوب کننده بوده و بر اساس تحقیقات برای درماتیت آتوپیک مفید است، بسیاری از خانم‌ها از این روغن به عنوان مرطوب کننده پوست صورت هنگام شب استفاده می‌کنند. این شیوه پاک کردن را امتحان کنید: روغن را با حرکات دایره‌وار به تمام صورت و گردن خود بمالید و پوستتان را به آرامی ماساژ دهید. وقتی ماساژ دادن تمام شد، باقی‌مانده آن روی صورتتان را با محلول شستشوی مورد علاقه‌تان بشویید. اگر پوست‌تان مستعد آکنه است، این کار را انجام ندهید؛ مگر اینکه بدانید روغن نارگیل مشکلی برای پوست‌تان ایجاد نمی‌کند.
۸. براق کردن مو
کمی روغن نارگیل را به نوک موها بزنید تا ظاهر موها درخشان شود. همچنین اگر رنگ موهای‌تان تیره است، می‌توانید کمی از آن را به تار موهایی که حالت نمی‌گیرند بمالید. دقت کنید چون مقدار کمی از این روغن برای این کار تاثیر‌گذار است و اگر کمی بیشتر از آن استفاده کنید، موهایتان کاملا چرب می‌شوند.
۹. اسکراب بدن 
یک راز زیبایی را به شما می‌گوییم: آن اسکراب بدنی را که خریده‌اید برای موارد خاص نگه داشته‌اید؟ پول خود را هدر داده‌اید. چون خودتان می‌توانید یکی از آن‌ها را با موادی که در آشپزخانه‌تان دارید درست کنید. نصف پیمانه روغن نارگیل را روی حرارت بسیار کم آب کنید. آن را روی یک پیمانه شکر قهوه‌ای یا نمک بریزید و به خوبی مخلوط کنید. همچنین می‌توانید کمی عصاره وانیل هم به آن اضافه کنید تا عطر آن دل‌انگیزتر شود.
۱۰. ماساژ
بسیاری از روغن‌های ماساژ که در بازار به فروش می‌رسند، حاوی روغن جوجوبا یا روغن نارگیل هستند. پس واسطه را حذف کنید و مستقیم سراغ خودش بروید. روغن نارگیل پوست شما را برای ماساژ دادن آماده می‌کند و مرطوب کننده نیز هست.
۱۱. بوم لب
اگر لغزندگی و طعم روغن نارگیل روی لب‌هایتان حس خوبی به شما می‌دهد، پس معطل نکنید. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل همان کاری را که برای حفظ رطوبت پوست انجام می‌دهند، برای لب‌هایتان هم انجام می‌دهند. 
۱۲. کوتیکول ناخن
همانطور که پیش از این گفتیم روغن نارگیل دارای خواص ضدقارچ است و استفاده از آن روی ناخن یک کار هوشمندانه است. روغن نارگیل برای کوتیکول ناخن‌هایی که آسیب دیده‌اند بسیار مناسب است و ماهیت نرم کننده آن کوتیکول را هم نرم و صاف می‌کند. همچنین این روغن ناخن‌هایتان را محکم‌تر می‌کند. درست است که به رشد ناخن‌ها کمکی نمی‌کند، اما حداقل از شکستن آنها جلوگیری می‌کند. 
منبع: prevention

تاثیر فوق‌العاده روغن نارگیل در مبارزه با عفونت قارچی کاندیدا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ