رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی

jalalvand
بینی به عنوان ساختاری که در وسط صورت قرار گرفته است ،نقشی کلیدی درزیبایی صورت ایفا می کند .عیوب ظاهری بینی علاوه بر اینکه در مشاهده کننده حس ناخوشایندی ایجاد می کند،سبب می شود که زیبایی بقیه اجزای چهره نیز تحت تاثیر قرار بگیرد .برای مثال وجود یک بینی درشت در وسط چهره برجستگی گونه ها را تحت پوشش قرار می دهد و در بسیاری از بیماران پس ازعمل بینی گونه ها نمایان تر دیده می شود. دکتر حامد عباسی- جراح و متخصص گوش، حلق بینی و جراح پلاستیک بینی و صورت در این باره بیشتر توضیح می دهد.

گاهی اوقات اختلال موجود در بینی تنها جزئی از ناهنجاری های دیگری است که در صورت وجود دارد.مثلا در یک فرد دچار شکاف لب و کام ،علاوه بربینی ،قسمت های دیگر چهره مثل کام نرم و سخت،استخوان فک فوقانی و دندان ها نیز اختلال دارند. یا اینکه گاهی اوقات انحراف بینی درواقع به دلیل رشد غیر قرینه کل ساختارهای موجود در صورت است.

نکته بسیار مهم دیگری که باید مد نظر قرار گیرد،این امر است که در تعداد زیادی از موارد اختلال ظاهری ، بینی با مشکلات داخلی دیگری از قبیل پولیپ بینی ،انحراف تیغه بینی و بزرگی شاخک بینی همراه است که در جهت بهبود وضعیت تنفس باید به آنها توجه ویژه داشت.برای دکتر عباسی اصلاح این عیوب کارکردی بینی حین انجام عمل جراحی  بینی(رینوپلاستی) دارای اهمیت بسیار است.

انحراف بینی یکی از چالش برانگیزتزین مشکلات بینی جهت اصلاح است که در بسیاری از موارد با غیر قرینه بودن پره های بینی همراه است،انحراف بینی بسته به میزان انحراف،محل انحراف،و صفحه هندسی که دچار کجی است، انواع مختلفی دارد.کسب مهارت در اصلاح انحراف بینی از قابلیت های منحصر به فردی است که تعداد کمی از جراحان بینی در آن به کمال می رسند،با این وجود حتی در دست ماهر ترین جراحان هم همه انواع انحراف بینی ممکن است کامل اصلاح نشوند.غیر قرینگی پره های بینی هم معمولا” بطور نسبی اصلاح می شود.

کیفیت پوست بینی یکی از فاکتور های اصلی تعیین کننده نتیجه نهایی عمل جراحی زیبایی است . بینی های با پوست چرب و ضخیم همواره یکی از چالش برانگیز ترین انواع بینی جهت انجام عمل بینی هستند.این بینی ها را نمی توان خیلی کوچک کرد و تلاش جهت کوچک کردن زیاد آنها سبب ایجاد عارضه خواهد شد.گاهی اوقات انجام جراحی بینی در این بینی ها به صلاح نیست.در بسیاری از موارد عمل جراحی در این بینی ها جهت هارمونیک تر کردن بینی انجام می شود و نه کوچک کردن آن.

دکتر عباسی تکنیک های ویژه و کارآمدی جهت اصلاح این بینی ها استفاده می کند که مبتنی بر شکل دهی بینی با تکیه بر پیوندهای خاص غضروفی در مناطقی از بینی است که نیاز به تقویت داربست غضروفی  بینی دارد.

از طرف دیگر بینی های با پوست نازک و ساختار ظریف و شکننده نیز نیاز به تکنیک های ظریف و مینیاتوری دارند که دکتر عباسی آن را به خوبی می شناسد.کارکردن روی این بینی ها نیاز به دقت زیاد، دستانی ظریف کار و ماهر و احترام ویژه به بافت های بینی دارد.

اطلاعات تکمیلی راجع به عمل بینی را می توانید در صفحه اول نسخه غیر موبایلی مطالعه بفرمایید.در قسمت اختصاص یافته به عمل بینی، شما در مورد رینوپلاستی و جراحی زیبایی در مردان و زنان ایرانی و جراحی زیبایی در سایر نژادها وجراحی زیبایی مجدد یا ثانویه اطلاعات تکمیلی خواهید دید.

لینک مرتبط:

توضیح دکتر جعفری در مورد جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی

دکتر طرزی نکات مهم جراحی رینوپلاستی را به شما می‌گوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ