بهترین آب‌های طعم‌دار برای سوزاندن چربی و کاهش وزن-قسمت دوم

مهرناز زاوه
آب‌های طعم‌دار میزان انرژی شما را افزایش داده٬ با نفخ مبارزه کرده و کمکتان کنند به وزن متعادل برسید.

در ادامه‌ی قسمت اول شما را با دستورالعمل چند آب طعم‌دار دیگر آشنا می‌کنیم.
گوجه فرنگی٬ انبه٬ لیمو و موز
همانطور که می‌دانید موز منبع غنی فیبر پری-بیوتیک است که باعث تغذیه باکتری‌های سالم و مفید روده شده و از طرفی به هضم غذا کمک می‌کند. لیمو در واقع به نوعی بدن را ضدعفونی می‌کند. انبه سرشار از ویتامین C است و گوجه دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که با سرطان مبارزه می‌کند.
خیار٬ لیمو٬ اکلیل کوهی و نعناع
این آب طعم-دار که ترکیبی از مزه تند و شیرین است برای از بین بردن اشتهای خوردن تنقلات و هله-هوله بسیار مفید است: لیمو و نعناع در کاهش اشتها نقش زیادی دارند.
خرمالو و  نارگیل
بعد از خوردن غذای زیاد٬ خوردن این آب طعم‌دار باعث از بین رفتن سموم از بدن می‌شود: خرمالو سرشار از ویتامین A و ویتامین C و فیبر است. همچنین میزان کمی منگنز هم در آنها وجود دارد که در متابولیسم چربی‌ها و پروتئین نقش بسزایی دارد.
هندوانه همراه با آلوئه‌ورا
استفاده از عصاره آلوئه‌ورا، یکی از مهم‌ترین رازهای کاهش وزن است که به حفظ تعادل وزنی کمک کرده و این کار را از طریق متعادل ساختن فعالیت دستگاه گوارش و تنظیم هورمون‌های زنانه انجام می‌دهد. گفته می‌شود که این عصاره در باروری هم مؤثر است. سعی کنید این آب طعم‌دار را بدون افزودن شکر درست کنید و به خاطر داشته باشید که باعث ایجاد حس طراوت و شادابی در شما شده و انرژی‌تان را افزایش می‌دهد.
لیمو و تمشک
یک میوه سوزاننده چربی و لیمو که خاصیت ضدعفونی کردن بدن را دارد. اگر دوست داشتید می‌توانید کمی آبمیوه گازدار هم به آن اضافه کنید تا شاید خاطرات بچگی برایتان تداعی شود.
نعناع با سیب سبز
سیب سبز هم مانند نعناع باعث کم شدن اشتها می‌شود٬ بنابراین وقتی این آب طعم‌دار را در طول روز مصرف می‌کنید احساس اشباع بودن‌تان دو برابر خواهد شد. این ترکیب٬ آب معده شما را پر کرده و از طرفی سیب سبز هم باعث پائین ماندن سطح اشتهایتان می‌شود.
لیموترش٬ لیمو و پرتقال
سه میوه از خانواده مرکبات در این ترکیب ضدعفونی کننده و پاکساز وجود دارد: هر سه‌ی آنها سرشار از دی-لیمونن هستند که خواص ضدسرطانی دارد و باعث کاهش بروز زخم معده و بازگشت اسید معده می‌شود. از طرفی به دفع مواد زائد و سموم هم از بدن کمک می‌کند.
نعناع٬ زغال اخته و تمشک
این آب طعم‌دار تأثیر زیادی در مبارزه با چربی‌های بدن دارد: هم زغال اخته و هم تمشک سرشار از پلی-فنول و مواد شیمیایی قدرتمند هستند که چربی را سوزانده و از شکل گیری آن جلوگیری می‌کند.


تخم شربتی و لیموترش
لیموترش در سم-زدایی بدن تأثیر زیادی دارد. این آب طعم-دار می‌تواند میزان فشار خون را تنظیم کرده و کاهش وزن را ارتقاء دهد. همچنین می‌تواند اشتهای شما را کاهش دهد و بدن‌تان را در سرتاسر روز هیدراته نگه دارد. 
زنجبیل و انبه
یکی از ترکیباتی که با نفخ و تورم شکم مبارزه می‌کند، ترکیب زنجبیل و انبه است. از این ترکیب برای کاهش دل درد استفاده می‌شود و در گوارش هم تأثیر زیادی دارد. محققان می‌گویند که زنجبیل در قالب شل کننده عضلات عمل کرده و به بدن این امکان را می‌دهد که راحت‌تر بتواند گاز را دفع کند.
خرمالو و هویج
همانطور که می‌دانید هویج سرشار از کارتنوئید است- ترکیب حلال چربی که خطر سرطان را بسیار کاهش می‌دهد و از طرفی می‌تواند خطر بیماری‌های التهابی مانند تنگی نفس و آرتروز مفاصل را به حداقل برساند. خرمالو سرشار از ویتامین A ٬ ویتامین C و آنتی اکسیدان لیکوپن است که می‌تواند خطر سرطان را کم کند.
دارچین و سیب
دارچین باعث متعادل کردن قند خون شده، میزان زیاد انسولین را کاهش می‌دهد و این باعث می‌شود که اشتهای کمتری برای خوردن هله-هوله و تنقلات داشته باشید.
منبع: eatthis

غذاهای پروتئینی مناسب برای کاهش وزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ