چیزهایی که رنگ چشم شما درباره سلامت‌تان می‌گوید

مهرناز زاوه
چشمان شما بسیار بیشتر از آنچه فکرش را می‌کنید حرف برای گفتن دارند.

افرادی که چشم‌های تیره دارند احتمال بروز آب مروارید در آنها بالاست
بروز تیرگی اطراف مردمک چشم یکی از نشانه‌های بارز آب مروارید است؛ بیماری‌ای که در آن بینایی با بالا رفتن سن دچار تیرگی می‌شود و افرادی که رنگ چشم تیره دارند بیشتر در معرض خطر این بیماری هستند. محققان طی تحقیقی دریافته‌اند افرادی که چشم سیاه دارند حدود ۱.۵ تا ۲.۵ برابر خطر آب مروارید در آنها بیشتر دیده می‌شود. 
لک و پیس‌های پوست در افراد چشم آبی کمتر دیده می‌شود
تحقیقات نشان می‌دهد پیسی که یک بیماری خودایمنی است و منجر به از بین رفتن رنگ پوست می‌شود در افراد چشم آبی کمتر دیده می‌شود. در این تحقیق٬ از بین ۳۰۰۰ بیماری که دچار لک و پیس پوستی بودند حدود ۲۷ درصد چشم آبی و ۳۰ درصد چشم سبز یا فندقی رنگ و ۴۳ درصد هم رنگ چشمشان قهوه‌ای بود.
سرطان پوست در افراد چشم آبی بیشتر دیده می‌شود
شواهد نشان می‌دهد که سرطان پوستی و بروز لک و پیس‌ها به نوعی ضد هم هستند. تمام چیزهایی که در قالب عوامل مراقب لک و پیس‌ها وجود دارد باعث افزایش خطر سرطان پوست می‌شود. یکی از نظریه‌های موجود در این زمینه می‌گوید که بروز لک و پیس‌ها نوعی بیماری خودایمنی است و بدان معناست که واکنش‌های طبیعی ایمنی ما به اشتباه به بدن ما حمله می‌کنند. فعالیت بیش از حد آن واکنش می‌تواند علت حساس‌تر بودن افرادی با چشم‌های قهوه‌ای نسبت به بروز لک و پیس‌ها باشد.
افرادی که چشمان تیره دارند نسبت به الکل آسیب پذیرترند
اگر شما فردی هستید که رنگ چشم‌هایتان مشکی یا قهوه‌ای است٬ باید نسبت به دوستانتان که ممکن است چشم‌های آبی یا سبز داشته باشند الکل کمتری مصرف کنید. محققان دریافته‌اند مصرف الکل در بین زنانی با رنگ چشم‌های روشن و نیز سوء مصرف آن در بین گروهی از زندانیان با رنگ چشم‌های روشن بیشتر دیده شد. در واقع این تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که چشم‌های تیره دارند نسبت به الکل و سایر مواد آسیب پذیرتر هستند.
منبع: thehealthsite

آیا از روی رنگ چشم افراد می‌توان به آنها اعتماد کرد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ