حمله شیمیایی داعش (تیم پزشکی ایران وارد کرکوک شد)

a.mahammadi
وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به درخواست کمک فوری وزیر بهداشت عراق، تیم پزشکی از ایران برای درمان حادثه دیدگان حمله شیمیایی داعش به کرکوک اعزام شد.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به درخواست کمک فوری وزیر بهداشت عراق، تیم پزشکی از ایران برای درمان حادثه دیدگان حمله شیمیایی داعش به کرکوک اعزام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، در پی تماس دکتر عدلیه وزیر بهداشت عراق با دکتر هاشمی در شامگاه چهارشنبه گذشته در خصوص درخواست کمک فوری و اعزام تیم تخصصی برای کمک و درمان مجروحان حمله شیمیایی گروهک تکفیری داعش به کرکوک، که گفته می شد شمار زیادی از آنان را غیرنظامیان به ویژه کودکان تشکیل می دادند، دکتر هاشمی که در سفر استانی در بندرعباس بود، با هماهنگی و رایزنی با حوزه های ذیربط زمینه اعزام گروهی از متخصصین را در قالب تیم پزشکی جمهوری اسلامی ایران فراهم کرد و با هماهنگی وزارت خارجه در کمتر از چند ساعت پس از وقوع این حادثه تیم ایرانی به سرپرستی دکتر قانعی رئیس انستیتو پاستور به عراق اعزام شد.

در همین ارتباط وزیر بهداشت کشورمان ضمن ابراز تاسف از این حادثه گفت: وزارت بهداشت در راستای عمل به وظیفه انسان دوستانه خود در کمترین زمان ممکن با توجه به درخواست کمک فوری وزیر بهداشت عراق تیمی را جهت درمان حادثه دیدگان به ویژه کودکان اعزام و به طور مستمر وضعیت اقدامات صورت گرفته را رصد کرده است و براساس نیاز تیم اعزامی تجهیزات مورد نیاز نیز فراهم شده است. همچنین مقرر شد داروهای مورد نیاز در کوتاه ترین زمان ممکن به عراق ارسال گردد.متاسفانه روز چهارشنبه منطقه کرکوک در عراق توسط گروهک داعش مورد حمله شیمیایی با گاز خردل قرار گرفت که بر اثر این جنایت غیر انسانی و ددمنشانه شماری از افراد غیر نظامی به ویژه کودکان بشدت مجروح شده اند.

منبع: آخرین خبر

رمزگشایی بیماری روانی داعشی‌ها از دید یک روانشناس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ