خطری جدی در کمین زنان مبتلا به دیابت!

jalalvand
برای همه خانم های شاغل همیشه زمانی پیش آمده که به دلیل مشکلات زیاد کاری وقت نکرده باشیم به نظافت هرچه بهتر منزل بپردازیم و از قضا به طور اتفاقی یکی از اقوام تصمیم می گیرد که برای احوال پرسی به خانه ما بیاید! در این شرایط مجبور هستیم به هر مشقتی که شده همه خانه را تمیز کنیم و نتیجه اش خستگی زیاد و بعضی وقت ها دردهای عضلانی است! اما در این بین شاید خیلی از خانم ها مشکل دیابت هم داشته باشند، اینجاست که قضیه کاملا خطرناک می شود!

این افراد باید درهنگام تمیز کردن یک دفعه ای خانه میزان داروی خود را افزایش دهند، چرا که فعالیت طولانی خطر بروز هیپوگلیسمی (بیهوشیی ناشی از کاهش شدید قند خون) را برای این دسته از افراد به همراه خواهد داشت.

اسدالله رجب بیان کرد : زنان مبتلا به دیابت در هنگام تمیز کردن یک دفعه ای خانه باید بیشتر به کنترل قند خونشان توجه کنند چرا که فعالیت آنان دراین روزها افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: زنان مبتلا به دیابت به هنگام تمیز کردن یک دفعه ای خانه ، مدت زمان بیشتر را به فعالیت می‌پردازند و همین موضوع موجب هیپوگلیسمی بیهوشی ناشی از کاهش شدید قند خون در آنها  می‌شود.

رجب توصیه کرد : زنان مبتلا به دیابت در صورت اقدام به هنگام تمیز کردن یک دفعه ای خانه باید هنگام فعالیت کوتاه مدت از مقداری مواد قندی زود جذب از جمله آبمیوه، بیسکوئیت و نان … استفاده کنند.

همچنین، زنان مبتلا به دیابت که مدت زمان طولانی به تمیز کردن یک دفعه ای خانه می‌پردازند باید مقدار داروی دیابت خود را با مشورت متخصص غدد افزایش دهند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

لینک مرتبط: مصرف کربوهیدرات‌ها درمانی مناسب برای بیماری هیپوگلیسمی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ