غذاهایی که نمی‌دانستید می‌توانید در فریزر نگه دارید

مهرناز زاوه
خریدن مواد و محصولات غذایی به میزان زیاد می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد، البته تا زمانی که یخچالتان پر از نان کپک زده نشود یا تاریخ انقضای بسیاری از مواد سر نرسد.

خریدن مواد و محصولات غذایی به میزان زیاد می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد، البته تا زمانی که یخچالتان پر از نان کپک زده نشود یا تاریخ انقضای بسیاری از مواد سر نرسد. در اینجا به غذاهایی اشاره می‌کنیم که می‌توانید آنها را حتی تا چند ماه در فریزر نگه دارید.
پنیر
بسته‌های پنیر پارمزان را می توانید بیش از ۶ ماه نگه دارید؛ کافیست اول آن را در دمای اتاق قرار داده و بعد در فریزر بگذارید. اگر دیدید حالت تکه تکه پیدا کرده یک قاشق نشاسته‌ی ذرت به بسته‌ی آن بیافزایید تا اینطور نشود.
پاستای پخته
نودل‌ها را با روغن زیتون قاطی کرده و بعد به اندازه‌ی یک پرس برای هر نفر را در کیسه‌ی مخصوص ساندویچ بریزید و تمام هوای داخل آن را خالی کنید، سپس آن را محکم ببندید. می‌توانید بیش از دو هفته آن را در فریزر نگه دارید. 
آرد
برای جلوگیری از فشردگی و یا نفوذ سایر بوها، آن را در دو کیسه قرار داده و تا هر وقت که دوست دارید در فریزر قرار دهید.
پوره سیب زمینی
آنها را در کیسه‌های پلاستیکی قرار داده و پیش از بسته بندی، تمام هوای داخل آن را خالی کنید. بعد می‌توانید بیش از دو ماه آن را در فریزر نگه دارید.
تخم مرغ
زرده یا سفیده‌ی تخم مرغ را می‌توانید خارج از پوسته‌شان، حدود یک سال در فریزر قرار دهید. بهتر است آن را داخل کیسه یا قالب‌ یخ بریزید و شب قبل از استفاده به یخچال منتقل کنید.
منبع: medicinenet

برای نگهداری مواد غذایی در فریزر چه نکاتی باید رعایت شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ