چگونه می‌توان گرفتگی عضلات پا را از بین برد؟

مهرناز زاوه
متخصصان معتقدند یکی روش‌هایی که کمک می‌کند عضلاتتان مدام در فعالیت باشد نوشیدن آب زیاد است. بنابراین سعی کنید بدنتان را همواره هیدراته نگه دارید.

انگشتان پایتان را جلوی خود قرار دهید، می‌توانید هم از پا یا عضلات ساق پا یا دستتان استفاده کنید. این حرکت می‌تواند باعث کشش عضلاتی شود که دچار گرفتگی شده‌اند و به شل شدن آنها کمک می‌کند. از طرفی می‌توانید فشار را مستقیما با ایستاندن روی پاها یا ماساژ عضلاتی که گرفته‌اند وارد کنید. اگر گرفتگی همچنان ادامه داشت، یک کمپرس گرما روی پا بگذارید. هم فشار و هم گرما می‌تواند باعث افزایش جریان خون در آن ناحیه شود و منبعی از خون دارای اکسیژن را در آن منطقه تأمین کند که می‌تواند تعادل خوراکی را به وضعیت اولیه‌اش بازگرداند و به عدم فعالیت عصب‌ها خاتمه دهد.
پیش از بروز گرفتگی‌های عضلانی پا، از آن پیشگیری کنید
اگر فکر می‌کنید بیشتر از حد معمول دچار گرفتگی عضلات پا می‌شوید، باید برخی از این تغییرات را اعمال کنید:
۱.سعی کنید آب زیاد بنوشید
بیش از نیمی از وزن بدنتان را آب تشکیل می‌دهد. متخصصان معتقدند یکی روش‌هایی که کمک می‌کند عضلاتتان مدام در فعالیت باشد نوشیدن آب زیاد است. بنابراین سعی کنید بدنتان را همواره هیدراته نگه دارید.
۲.منیزیم بیشتری مصرف کنید
علاوه بر موز، سبزیجات برگ‌دار تیره، آجیل، میوه‌های دانه‌دار، ماهی، لوبیا، غلات کامل، آووکادو و شکلات تلخ هم دارای میزان زیادی منیزیم است.
۳.به طور مرتب پاهای خود را بمالید
سعی کنید خودتان عضلات پایتان را بمالید و هر صبح و شب با این عمل، عضلات آن را سرحال بیاورید. این حرکت، یکی از بهترین روش‌ها برای کشش عضلات پا و ساق پا بوده و باعث استحکام و قوی‌تر شدن آنها می‌شود.
۴.از کفش‌های مناسب استفاده کنید
جای تعجب ندارد که کفش‌های بسیار تنگ یا پاشنه بلند می‌تواند منجر به گرفتگی عضلات پا شود، و اکثرا کفش‌هایی که مناسب پا نیستند می‌‌توانند منجر به سفتی عضلات شده و به گرفتگی آن بیانجامند.
منبع: thehealthsite

روش‌های پیشگیری از گرفتگی عضلات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ